Jaha, jag ser att jag tas upp som det dåliga exemplet i en hierarkidiskussion minsann... Är det meningen att jag ska gå i försvar nu då eller Christa? Jag tror inte att jag skulle nå fram tilll dej ändå så tyvärr. Men jag kan ändå inte låta bli att undra vad du själv håller på med just nu?
Du förstår inte alls "hierarkifenomenet" säger du och själv skulle du aldrig ägna dej åt något sådant. Kan du då förklara för mej varför du: 1. Utser en person att diskutera runt? (det hade gått alldeles utmärkt att ta upp frågan ändå. Man kan diskutera saker mer rent allmänt utan att behöva peka ut någon.) 2. Citerar/saxar enstaka meningar helt tagna ur sitt sammanhang. (För att vinna sympatier? För att försöka få den du utsett att framstå som sämre än personen är? ) 3. Väljer att ta upp frågan inför alla medlemmar när det tydligen är mej du har problem med? (Jag upplever det som att du mest är ute efter att "prata skit", annars hade du kunnat vända dej direkt till mej.)
Vad har då det här med hierarki att göra? (själv skulle jag föredra att kalla det rangordning, men men...) Jo, jag tycker att det verkar som att du själv bara är ute efter att själv "klättra i rang" nu genom att försöka sänka mej som din metod! Visst, det är så man klättrar "fulvägen", men du glömmer visst att du i så fall också måste tänka på att samtidigt vinna respekt i andras ögon för att det ska funka fullt ut. Nu framstår det mest som självömkan faktiskt.
Eftersom jag inte har något behov av någon rangordning alls här på Odla så bryr jag mej inte om dina förtäckta anklagelser. Inte heller tänker jag försöka urskuldra mej för dialogen vi hade den tråde som ligger till grund för att du skapade den här. Jag står för allt jag skrev till dej där. Undrar någon vilken tråd det handlar om så är det tråden som har rubriken "Fredrik Paulun". Mina inlägg är #34, #36, #43, #50, #58, #60, #62, #65. Rätt ska vara rätt och tagna ur sitt sammanhang säger citaten ingenting. Har ni inte redan gjort det, så läs gärna innan ni bildar er en uppfattning.
--------------------
**Cacki z 3**
|