Det finns hur mycket som helst på blocket, testa att annonsera där. Jag kände inte min daghund innan utan hittade henne på blocket efter att ha letat ett tag och ringt på några intressanta annonser. Man känner när det är rätt, man ska ju kunna prata med hundägaren också så det är en fördel om personkemin och uppfattningen om hunduppfostran stämmer överens något så när. Jag åkte hem till husse och träffade hunden och gick en liten testpromenad där, sen när jag passade henne hemma hos mig första gången sa han att det kändes som att lämna barnen på dagis första gången och ringde och undrade oroligt hur det gick. Det gick ju bra så nu har jag passat henne dagligen i flera år, ibland också någon längre period när han är bortrest eller på sjukhus eller så. Han har faktiskt sagt att jag är "guld värd" för att jag alltid kan ställa upp med kort varsel och så, det känns väldigt bra. Han hade inte kunnat ha kvar hunden om han inte hade hittat en lösning. Om du vill ha en långvarig lösning kanske du inte ska välja en tonåring eller så, för de kan ju behöva flytta eller annat sen.
--------------------
Det ska gå.
|