Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> premieros från trädgårdstidning, inte är detta New Dawn???
          Eva i Skåne
          Inlägg 10-09-2011, 17:43
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Jag är inte bra på rosor, varken att odla/sköta dom eller på namnen, men för mig är New Dawn en blekrosa rikblommande klätterros.
          Säkert var det fler än jag som nappade på erbjudandet från Allers trädgård i våras där man fick tre tidningar och en New Dawn för en billig peng. Det var en barrotade ros utan tillstymmelse till skott och jag trodde inte det fanns nåt hopp när jag petade ner den i rabatten. Där växer mycket annat så jag hade glömt bort att jag satt den där tills jag ser något rosa som jag inte kan placera i tankarna.
          Visst ja, rosen, den har överlevt, men vad är det för sort? Jag menar inte att någon ska lyckas sortbestämma den utan vill bara veta om New Dawn finns i denna färgen?

Bifogad fil  046_skulle_vara_New_Dawn_Haha__800x600_.jpg ( 246.33k ) Antal nedladdningar: 28

Redigerat av Eva i Skåne: 10-09-2011, 17:44

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          vanjalarsa
          Inlägg 11-09-2011, 13:18
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 376
          Medlem nr: 14 996

Jag nappade också på ett erbjudande från Allers trädgård och Bakkers. Rosen kom. PÅ lappen som följde med stog det att tyvärr så är Newdawn rosorna slut så du får Nostalgie istället. "Tack för att du valt att bli prenumerant på tidningen "

Det är bara det att jag inte alls valde att bli prenumerant, ( ÄR det redan sedan 10 år tillbaka) Och nån New Dawn ros fanns inte i det erbjudandet som jag nappade på inte Nostalgie heller.
          Jaja tänkte jag och planterade iallafall rosen i kruka. EFter ett tag blommade den så ljuvligt i vitt. DEt visade sig ändå vara den rosen som erbjudandet handlade om och som jag ville ha. Schnewitchen på stam. HElt sagolik!!
          Men vad struligt det var!
          mvh vanjalarsa rolleyes.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 14:43

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon