[quote name='Jan Lindgren' post='1463247' date='18-09-2011, 12:49']Tack för all uppmuntran!
Att plantera växter hemma är meningslöst då jag och min fru är överens om att hon flyttar så snart jag är död. Vår kompis kommer eventuellt att köpa huset men h*n är inte tillräckligt kunnig för att ta hand om växter. Jag och kompisen ska däremot plantera några vinbärsbuskar som är riktigt goda. Byelorussian Sweet är det godaste svarta vinbär vi någonsin smakat. ( jag har massor av sorter )
Så fort jag blir sämre så ska vi börja leta efter en lämplig lägenhet åt hustrun. Det skulle kännas tryggare för mig om det var klart. Vi vill inte flytta så länge jag lever eftersom jag inte skulle stå ut i en trist lägenhet. Jag behöver utrymme. Nu behöver vi få tag på hantverkare som kan renovera huset. Nerslitna hus är svårsålda.
Jag är tämligen hänsynslös och tar hjälp där jag kan få. Psykiatern på onkologen i Lund är sällsynt vettig att prata med. Hon tycker att jag ska göra som vanligt och sätta sticklingar i höst. Ingen vet hur länge jag lever ( Det vet ingen) så jag bör leva så vanligt jag kan. Jag får ta mig samman och röja sticklingsbänken och börja. Jag ska även beställa lite bärbuskar och fruktträd i höst. Vår demoodling kommer i alla fall att finnas kvar. Livet är alltså inte bara deppigt
MVH
Jan Lindgren
quote]
Saknar ord

Tycker du resonerar mycket klokt med huset och lägenheten åt hustrun.
Min kamrats mor planterade en massa tulpanlökar hösten innan hon gick bort. Hon visste att cancern skulle ta hennes liv inom kort men planterade all blomsterprakt som litet minne. Tycker det var mycket fint, minns när hon stod där med spaden och planterade

[/
Redigerat av merlin68: 18-09-2011, 18:49