Jag har också fått uppfattningen att företagen tycker det är positivt när kunderna hör av sig, både med ris och ros.
Drar mig till minnes för en massa år sedan (20 stycken ungefär

) när jag bodde långt ute på landet och hade småbarn.
Till frukost skulle det inmundigas Skogaholmslimpa men det knastrade konstigt i munnen och jag hittade en del mjölbagg i limpan!
Jag skickade tillbaka limpan och ett långt brev med några baggar klistrade på!
Sen gick det någon vecka och jag hörde inte ett knyst från dem.
Men en morgon kör det upp en stor lastbil till vårt "skogshus" och chauffören kliver ut och ber så hemskt mycket om ursäkt för limpan och ger mig en liten (men gesten var söt) blomma.
Jag blev ju rörd förstås men sen frågan han "Hur många kassar bröd vill du ha??"
Jag sa att jag tänker nog aldrig äta Skogaholmsbröd igen men då svarar han att
"Stoppa det i frysen, ge bort en kasse eller två eller bara mata fåglarna med det för jag VILL verkligen att du ska få kompensation för det där äckliga
OCH för att du hörde av dig!!"
Jag tog några kassar och fyllde frysboxen och vi åt faktiskt av det.
Men än i dag har jag svårt för just den limpan som jag just nu inte minns namnet på men vet hur den ser ut...den är lite söt och finns numera färdigskivad med.
Likaså sände jag tillbaka trasiga blöjor och fick oftast 2 paket för en trasig blöja som plåster på såren!