God morgon alla morgonpigga på Odla! Jag är numera på jobbet kl 07.00, något som var otänkbart för bara ett år sedan - på gamla jobbet började vi 09.00 och jag tyckte det var tidigt!
Ute är det becksvart, ser bara fönstrena som är upplysta på verkstadsbyggnaden mittemot. Förhoppningsvis blir det en vacker dag med lite - helst inget - regn.
I går var ingen bra dag, först var jag väldigt nära att bli överkörd av en buss - jag fick för mig att bussgatan var enkelriktad så jag kollade till höger och klev ut i gatan - då kom en buss från vänster
Sedan när jag skulle vidare så stannade min nya bil mitt i rusningstrafiken, den bara dog, och "motorhaveri-lampan" lyste. Efter många samtal till verkstaden, försäljaren m fl så föreslogs att jag provade fylla på med bensin. Så jag fick traska ca 1,5 km för att komma till bensinstation, hämta en dunk bensin och fylla på. Bilen startade! Här köper man en dyr bil och så visar det sig att bensinmätaren inte fungerar

Jag skulle behållt min gamla bil från 1986, den strulade aldrig! Men, det är mer körglädje med min nya så jag är ändå välidgt nöjd
Efter de två incidenterna kände jag att jag måste vara försiktig för i bakhuvudet malde det gamla skrocket att det ofta är tre olyckor. Men, jag tog mig hem utan fler missöden och suckade djupt när jag klev över tröskeln hemma.
Förhoppningsvis blir denna dag bättre. Jag har börjat dagen med en kopp choklad och en 100-grams chokladkaka - måste vårda formen!

Nu blir det ju dessutom kallare och då behöver man ju "lite" underhudsfett.
Ha en härlig dag allihopa!