Medlem
Antal inlägg: 2 446
Medlem nr: 28 186
såg nyss ett inslag på nyheterna här ifrån kronoberg om matkvaliten på skolor o äldreboende,någon ljusglimt fanns med nöjda matgäster men också rejäla bottennapp. matfrågan har debatterats i flera år och jag blir lika förvånad varje gång den kommer i repris. vad i h-e sysslar politikerna med? kliar i avtryckarfingret varje gång de här inkompetenta politikerna visar sig i rutan. är det inte dags för dem att flytta röven från stolen o göra något åt eländet? kom inte o säj att det saknas pengar,det finns det både till höga arvoden o flotta resor.många utredningar har gjorts som visar att det är billigare att anställa en kock o laga maten på plats av rena råvaror. är politikerna uppköpta av matindustrin? jag undrar.....ulf
Medlem
Antal inlägg: 111
Medlem nr: 7 361
Mig veterligen röstade svenska folket i det senaste valet på de partier som ville sänka skatten...skall man laga mat med väldigt liten budget blir kvaliteten därefter
Medlem
Antal inlägg: 6 847
Medlem nr: 3 723
CITAT (Mickebombom @ 26-09-2011, 11:08)
Mig veterligen röstade svenska folket i det senaste valet på de partier som ville sänka skatten...skall man laga mat med väldigt liten budget blir kvaliteten därefter
Skolmaten är en kommunal angelägenhet!
--------------------
Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :) Huserar på södra Öland