CITAT (supergnaget @ 22-10-2004, 10:37)
netaave, ursäkta - men nu får du ge dig. Som jag skrev i ett personligt meddelande till dig så får du göra vad du vill med dina pengar, men det är sällan bra att diskutera saker man uppenbarligen inte känner till.
Förbundet djurens rätt är en medlemsorganisation med över 40 000 medlemmar, en organisation som arbetar med lagliga medel för ett samhälle som inte förtrycker djur. Läs gärna mer på www.djurensratt.se om du är nyfiken.
Visst finns det djurrättsaktivister som gör saker som jag, eller Djurens rätt, inte håller med om. Men för det behöver man inte dra alla över en kam. Jag skulle t.ex. inte få för mig att avsluta mitt medlemsskap i Amnesty bara för att det finns människor som beter sig illa.
mvh Peter, medlem i Djurens rätt och djurrättsaktivist med hjärna (och hjärta)
Jo det kanske är fel att dra alla över en kam, och det gläder mig att inte alla är så som jag har erfarenhet av.
Men dom som gjorde det här i Uppsala var ett gäng tonåringar som hävdade att dom arbetade för Djurens rätt!
Har förgäves försökt hitta länkarna från vår lokaltidning, utan resultat, det här är ett par tre år sen.
Varit jättemycket skriverier om det här, framförallt då att man inte kunde skilja på sak och person, d.v.s. yrkesroll och privatliv då man gav sig på och trakasserade och förstörde uppfödarens och hans familjs privata bostad och trädgård som låg långt från där uppfödningen var, hotade barnen m.m.
De tvingades att leva med polisbevakning dygnet runt.
Den här uppfödaren var dessutom ingen pälsuppfödare utan hade sin verksamhet enbart för sällskapsdjur.