Det är roligt att titta in här på morgonen och se nya svar! Hoppas denna tråd håller sig levande. Jag vet att man inte borde ställa sticklingarna inne - ändå står mina för tillfället i köket eftersom jag inbillar mig att de inte kommer "vilja" slå rot när det är kallt ute. Men jag kanske ställer ut dem sedan ändå.
Alla sticklingar jag har tagit har vuxit direkt från grenen. Jag har en pil, en lönn, en hägg, och en katsura (som ju av vissa ses som en blandning mellan träd och buske). Vissa är tunna, andra inte. Vissa grenar är korta, andra långa. Det jag fann klippte jag av, så att säga. Jag överväger rotningshormon.
Angående "ögonen" - på katsuran finns det inga ögon och då antar jag att om jag har tur så kommer rötterna komma ut där jag har virat runt med vitmossa. Vitmossan har fått svälla i vatten där jag har blandad i växtnäring - hur ofta måste jag ge mer växtnäring med tanke på att moderträdet inte kan förse?
Det här känns som ett riktigt slumpmässigt experiment. Det vore faktiskt en överraskning om det fungerade!
Redigerat av KOTKA: 09-10-2011, 11:27
|