Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Fiskgratäng, Från grunden
          malcolm
          Inlägg 10-10-2011, 17:41
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Ibland brukar jag köpa en slags mix (senapskryddad och fransk) från Findus som man blandar med smält smör och en skvätt vatten och breder ut över tex. ett fiskblock och ställer in i ugnen. Tycker det är jättegott men skulle gärna vlja kunna göra den från grunden men vet inte hur. Tror det skall vara ströbröd och vitt vin i men är inte säker, någon annan som vet?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Överbölingen
          Inlägg 10-10-2011, 23:40
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 602
          Medlem nr: 707

Varför köper ni fyrkantig fisk, när det finns riktig färsk fisk att köpa?
          Tillaga på samma sätt och det blir en smakupplevelse.

Låt den fyrkantiga fisken serveras på skolor och sociala inrättningar, men köp färsk fisk när ni kan.
          Strömming, gös, flundra ,spättor, Snålvattnet rinner.

Citera
          malcolm
          Inlägg 11-10-2011, 06:23
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

CITAT (Överbölingen @ 11-10-2011, 00:40) *
          Varför köper ni fyrkantig fisk, när det finns riktig färsk fisk att köpa?
          Tillaga på samma sätt och det blir en smakupplevelse.

Låt den fyrkantiga fisken serveras på skolor och sociala inrättningar, men köp färsk fisk när ni kan.
          Strömming, gös, flundra ,spättor, Snålvattnet rinner.

Det är definitivt inget fel på den frysta fisken som finns i affären och prisskillnaden är enorm mot den färska som fö. inte brukar kännas så himla färsk. Skall det vara färsk fisk så skall man ha fiskat den själv vilket jag också gjorde tillsammans med min far medan han levde och på den tiden fick vi mest sik och abborre. Mina föräldrar hade en sommarstuga i Österbotten och på semestrarna åkte vi ut tidigt med båten på morgnarna ibland och köpte strömming diekt från fiskebåtarna när de kom i hamn och den var FÄRSK, kom ihåg att vi kude stå och steka strömming redan klockan sex på morgonen och sådan god fisk har jag inte ätit varken förr eller senare.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-08-2025, 12:24

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon