Jag blir förvånad att så många här har värk och kämpar på med sin trädgård ändå. Jag har ju inte värst , vilket man gärna tror när alla omkring inte har några krämpor alls, vad beträffar de onda axlarna och armarna så är det inflammerade axlar och armar, troligen beroende på att jag gräver alldeles för länge, det är så roligt och så vill jag ha klart fort fort , vi har byggt om trädgården under två somrar , visserligen har min stackars gubbe gjort alla byggen, men jag har grävt och planterat allt utan att bry mig om att känna efter, så nu måste jag sluta ha så brått och känna efter lite mera., för det här läker säkert under vintern, går nu på massage. Men träna ska jag göra inför nästa vår, styrketräning, gympa eller nåt annat , vad tränar ni ?
Vi har byggt en 8 kantigt växthus av lösvirke, en pergola , gjort gångar av grus och sten lagt 70 kvadrat stenplattor, ett plank, en 10 kvadrat stor damm, samt byggt en ny bro samt gjort 3 nya rabatter med växter , allt under 2 somrar, så det kanske inte är konstigt man har blivit inflammerad
Men det är jättekul och svårt att inte hålla på för mycket. Lena
|