Jag hade planerat storbak idag. nåja, inte storbak som när jag var ung och fyllde köket när jag storbakade, men jag hade tänkt mig både småfranska, kanelbullar och några mjuka kakor. Jag vet ju att jag inte orkar med så mycket per dag, men med några pauser så borde det gått.
Först sov jag länge och vaknade med huvudvärk, men den släppte. Sen skjutsade jag sonen till byn med ett par säckar pantburkar (hans reservkapital

). Medan jag väntade på honom ringde äldste sonen som jag skjutsade till Malmö igår när hans dator fått virus. Nu var den klar att hämta och mamma blev chaufför igen. Kan vi stanna vid Ica Maxi så jag kan handla på vägen hem, undrade han. Först grymtade jag lite, men mina barn vet mycket väl att jag inte kan säga nej. Trodde han inte skulle handla så mycket, men det blev en hel kundvagn och en timme i affären.
Så var jag hemma klockan fyra och baklusten var inte lika stor längre, men en omgång ostbullar blev det i alla fall. Det kan dröja länge till baklusten kommer nästa gång.