Sidor: 1, 2, 3
Överbölingen
Och visioner är inte fel här även om

Jag skulle ha velat ta en skogspromenad för att kolla om några tallplantor klarat sork och vinter. Sedan gå upp till kåken och ringa och beställa gissningsvis 1000 lärkplant. Och beställt kompletteringsplantering. Knappa 2 kr/planta inklusive plantering plus moms. Lärken är mer resistent mot skadeinsekter från kryp, snö till älg.
Visionen är här att barnbarnen får bättre betalt för lärken än för gran och tall.

I stället så
1.Den lagstiftande församlingen i detta rike säger att oavsett väder och väglag så skall man byta däck en viss dag. Krumhjärnor!
2. Gubben är skröplig så fossilet måste gå och ta prover.

Blev fel pronomen nr 1 i rubriken. Skulle varit "jag" och inte "du".
merlin68
Kul med en ny tråd tummenupp.gif
Jo jag skulle ju ha velat tvätta ur mitt kylskåp för jag avskyr klet i kylskåpet men gick med hunden istället. Därför att jag dels tycker att det är roligare att vara ute än att städa och för att hunden behöver mycket motion och jag med för den delen och dels för att min fritid är begränsad så jag får välja mina strider s a s tongue.gif Motionen kändes viktigare helt enkelt...
mamamaggan
Skulle velat göra ? Rest någonstans med en kompis , någon spännande storstad t ex Budapest , om jag orkat och pengarna funnits.

Eller bara ha stoppat huvet i sanden och inte låtsats om allt som man måste .

I stället deklarerade jag åt oss , ingen stor tung sak men jag skulle hellre suttit på en trevlig restaurang i Budapest.

ninnisky
Skulle velat hitta den optimala sommarklänningen som jag inte ens vet hur den ska se ut!
Men eftersom jag inte heller vet var den finns och inte heller har lust att gå ut i "snövädret" får det bli en annan dag!

mammamaggan, kom så sticker vi till Budapest! Jag vet minst en trevlig restaurang där vi kan sitta!
ingrids
Fara på Hansskogs och köpa en clematis som jag tänker plantera för trångt i en kruka tillsammans med en ros men jag har lovat bort mig på middag med trevliga människor. Nu får det bli Hansskogs en annan dag.
mamamaggan
Ninnisky , när far vi ?

Idag gjorde jag något som jag ville , for till staden och handlade den där filékniven jag har pratat om så länge. Dessutom gjorde jag ett impuslköp , en fräck BH.

Mycket nöjd med min dag.
Motti
Jag skulle velat så mina rödbetor morötter dill mm nu när mitt 6 åriga barnbarn är här kunde varit kul att göra tillsamans ju ! men se det snöade här i dag och haglade så det blev en snabb tur upp till brevlådan och ett par snabba uteturer när solen tittade fram så barnbarnet fick cykla lite.Nu ligger hon och sover söt smile.gif
mamamaggan
Skulle ha velat vridit huvet av öronläkaren som jag var till idag. Hade velat gjort det förra gången redan men han fick en chans till och nu har bevisat att han är cykelreparatör och inte läkare .

Varför jag inte gjorde det ? Jag hade inte orkat men jag kommer att säga ifrån att jag vill ha en annan läkare .

Nu vill jag gå och lägga mig och sova och det finns det inget hinder för , drar ur telefonen för säkerhets skull

Hoppas det är någon bra film på min interna video som spelas upp på insidan av ögonlocken när jag sover. whist.gif
pejori
Jag skulle badat mina hundar, men insåg att två nybadande och fällande hundar, inte är vad min son vill ha i sin bil.

Så det fick bli lite såddvård och omplantering av krukisar istället.
merlin68
Skulle ha planterat några av de nya perennerna och buskarna som har kommit upp efter (delvis) år av stratifiering. Frös dock för mycket så jag gick in igen och plantorna får vänta på plantering tills det blir varmare väder.
HelenN
jag skulle nog ha velat skola om mina senaste sådder. Men eftersom jag varken har lust eller ork så får jag göra det en annan dag.
mamamaggan
Var till planskolan och kollade lite. Skulle ha velat köpa en massa rosor , nytt körsbärsträd mm mm och så hade jag velat ha någon som sett till att allt hade planterats på sin utlimata plats .

Inte sjutton har jag råd att göra det på en gång , man får ta ltie i taget precis som med planteringen/platneringshjälpen.

Skulle ha velat haft min provtagning klar. Skulle ha gort det i dag men åkte till plantskolan i stället ( åt helt andra hållet mot lasarettet ) . Kan jag inte anställa någon som tar proverna i stället för mig ?

Ja ja , får väl ta proverna på måndag när jag ska till nästa lasarett .
ingrids
Hade velat köpa rödbladiga blåblommande nävor, men de hade inte kommit in än för säsongen så jag fick bara med mig en fin blåblommande klematis jag prompt glömt namnet på (lapp i påsen som står kvar ute). Håller med Merlin68 att det var för kallt för att stå ute och plantera, vet inte ens om det någonsin hamnade på "vill-listan" - hutter!
mamamaggan
I går gjorde jag vad jag ville , slöade hela dagen. Var trött efter besök i en större stad i torsdag.

Nu ska jag snart gå och lägga mig , sov några timmar i går kväll men har varit vaken i stort sett hela natten, så då får jag väl göra vad jag vill.

Senare i dag så skulle jag vilja vinna mycket pengar på Lotto som jag spelar på ihop med två kompisar. Men det kommer vi inte att göra , vi vinner ungefär två gånger om året och då blir det 200- 300 kr att dela på.
merlin68
Skulle ha fixat hemma men valde att vara social och fika istället:) Väldigt trött efter dotterns 18-årsfest igår som höll på till kl 4 på morgonen. Fick inte en blund i ögonen. Alla skötte sig jättebra= ingenting gick sönder hurra!!! fast de var ca 40 st gäster men ljudnivån var förskräcklig...
Överbölingen
Ingrids!
Sådde någon geraqnium som är rödbladig. Bidde minst 7 plantor. Och den vi har har ynglat av sig. Är du intressead? Skicka priv. meddelande i så fall. Än är de inte levererbara.
Tikka
Ville åka på skogstur så man kom en stund från stan men det har ju regnat hela dagen så det blev annan inneaktivitet inte lika så skoj .....
Eva i Skåne
Jag skulle varit i byn och kollat pelargonförsäljningen som PS hade, men jag gitte inte riktigt

och så sparade jag förstås en del pengar yes.gif
malcolm
Jag skulle ha bytt ut min gamla spisfläkt i köket men det tog tid att komma på hur man fick loss den gamla och när jag väl fick det hade jag fel grejor för att montera den nyá så jag tittade på TV istället.
Motti
Jag skulle väldigt gärna varit ute i min trädgård i dag och pysslat !men här har det småregnat och blåst halv storm.Fick klippa sonen och laga middag läsa lite reklam,sedan kom våra vänner i byn de hade varit på Fagerhults plantskola och köppt en Vinranka till oss plus en gul tomat till vårt växthus smile.gifI morgon är det mors dag då kommer barna hem smile.gif ja då blir det inte så mycket gjort ute i alla fall.
mamamaggan
Skulle ha velat vakna vid 8 - 9 , utvilad och fräsch . Gått upp , ätit frukost och så läst tidningen. Funderat lite om vad jag velat göra resten av dagen , kanske ringt för att få en tid för service på bilen . Gått till fotvården , fått fötterna ompysslade och så målat tånaglarna i en glad sommarfärg.

Ska inte klaga alltför mycket , vaknade 5:30 , inte utvilad och fräsch men men. Åt frukost kl 7:00 och den var god . Kl 10:30 , akut besök på VC med besök på Apoteket därefter.

Åkte och handlade en bit hemifrån , tog en lite tur på hemvägen . Småvägar med skog och sjöar om vartannat . Inte så helt fel.

Hemma vid 14:00 , mat och så stupade jag i säng , sov till 20:30.

Service på bilen , den får vänta , har inte råd just nu , kanske senare . Fotvården ? Tja har man inte beställt tid så kan det inte bli någon men jag har ett presentkort från förra julen så ska nog få det gjort . Beställa på måndag kanske ?!

Huggorm
Jag skulle vilja byta olja på bilen, men hittar inte verktyget för att skruva lös oljefiltret. Så jag får väll ta en fisketur i stället, om jag nu hittar fiskegrejerna.
Tikka
Idag skulle jag ha velat åka ut i skogen o kolla lite. Se om några svampar poppat upp o dofta lite på naturen...istället hälsade vi på svärfar som åkte in akut till sjukhuset igår sad.gif o så har vi gjort lunch lådor.
merlin68
Hade velat gå i skogen och ta ett bad i sjön men trampade i en gigantisk rostagg när jag var ute i trädgården i förmiddags. Det gör hemsk ont i hälen sedan dess, kan inte ens stå på den crying.gif

CITAT (Tikka @ 12-06-2011, 20:33) *
Idag skulle jag ha velat åka ut i skogen o kolla lite. Se om några svampar poppat upp o dofta lite på naturen...istället hälsade vi på svärfar som åkte in akut till sjukhuset igår sad.gif o så har vi gjort lunch lådor.

Hoppas svärfar kryar på sig snart trostar.gif
bergvallmo
Idag skulle jag segla ut till en ö med mina arbetskamrater, där vi skulle ha trevligt och pyssla lite med kvalitetsredovisning och grilla.

Istället blev det att vara inomhus och grilla på gården med paraply. Inte alls lika kul sad.gif
mamamaggan
Om jag hade fått åka till ett spa och fått bli ompysslad hade jag varit otroligt nöjd.

Det gick inte för vi skulle till Akademiska Sjukhuset i Uppsala för att min man skulle få lite undersökningar gjorda. Tog i princip hela dagen , vi var kvar så sent att personalen fick släppa ut oss eftersom dörrarna låsts.
Anma
Jag hade velat rensa färdigt runt stengången men regnet kom i vägen. Lika bra det förresten, för jag behövde vila.
Motti
Hade tänkt cyckla in till stan i dag skruvade fast ett nytt stänkskydd på cyckeln plus cyckelkorg men innan jag han bli färdig så blev det kolsvart på himmlen så jag fick ställa in trippen !och så blev det inget regn ändå sad.gif fast de sa det skulle bli regn framå¨t kvällen ju !
omk
Skulle ha åkt och handlat mat samt städat toan + kattlådorna, men fastnade i ett evigt ringande och sökande efter en person på ett kommunkontor, som inte var anträffbar på hela dan (TROR faktiskt att den personen suttit på ett fik flera timmar och käkat glass eller nåt ...)

Så jag gjorde nästintill samma sak, drack kaffe på verandan och läste en bok.
Ja just det, jag invigde den nya grästrimmern (en liten rackare, som bara väger 1,6 kg !!)
Tikka
CITAT (merlin68 @ 12-06-2011, 20:41) *
Hade velat gå i skogen och ta ett bad i sjön men trampade i en gigantisk rostagg när jag var ute i trädgården i förmiddags. Det gör hemsk ont i hälen sedan dess, kan inte ens stå på den crying.gif
Hoppas svärfar kryar på sig snart trostar.gif

Ojojoj hoppas du är bättre i foten merlin68 trostar.gif
Jodå det kunde gått riktigt illa med svärfar men nu verkar det gå åt rätt håll men han är kvar på sjukhuset ett tag till. Tack för omtanken.
malcolm
Lite utanför ämnet.

Citat Anma: "Förlåt för att jag gjort det igen. Bytt signaturbild, alltså. Men det är fortfarande samma gamla Anma (på gott och ont). Ja, jag vet att man inte kan börja en mening med ett Men, men här var det befogat. För att understryka att jag ännu är jag. Eller nåt. Nä, jag är inte full, även om man kan tro det."

Detta är ingen tillrättavisning utan bara en upplysning om hur man kan skriva, du skulle inte ha satt kommatecken före och punkt efter alltså i första raden utan skrivit det som en enda mening , så här:

Förlåt för att jag gjort det igen. Bytt signaturbild alltså men det är fortfarande samma gamla Anma (på gott och ont).

Antar att någon kommer att reta upp sig på detta inlägg men jag brukar INTE agera språkpolis men eftersom Anma själv nämner att man inte skall börja en mening med men så...
Eva i Skåne
Jag hade velat montera ett par hyllor som vi ska sätta upp våra gamla vinylskivor i (fick en begagnad vinylspelare av äldste sonen så nu man kan få vara sentimental och lyssna på gamla godingar igen) och en minibyrå som ska stå i städskåpet, som nu helt saknar hyllor/fack. En vecka sedan detta inhandlades på Ikea, men än står det i kartonger blink.gif
Varför?? Tja, när jag jobbat orkar jag inte och när mannen jobbat har han oftast något möte på kvällen (fritidspolitiker). När vi är lediga är vi i stugan. Därför står det ett par flyttlådor kvar och irriterar mig.
Vad gjorde jag istället när jag kom hem? Läste en tidning en stund, satt här ett par omgångar och sov middag en timme.

Trist, men sant unsure.gif
merlin68
Jag hade velat rensa ogräs utmed tomtgränsen. Skulle bara köpa lite mjölk i affären innan jag skulle sätta igång och då såg jag dom: svenska jordgubbar för 20kr litern crazy.gif Kunde naturligtvis inte motstå så jag köpte fler än vi kunde äta och fick koka jordgubbssylt istället för att rensa ogräs...
Klint
Men du gjorde ju ett kap Merlin hemkokt jordgubbssylt som är så gott!
Kom att tänka på en plasback full i smågrejor som vi har i stugan den stod på golvet i "vardagsrummet" till slut tröttnade jag på den och vi skulle gemensamt packa upp eftersom det var´så blandat i den, skulle bara...så jag ställde in den i mitt rum som är litet den står i min säng nu när jag inte sover då åker den ner på golvet varför packar jag inte upp det tar väl max 10min.Ja men jag ska bara..
Eva i Skåne
Jag köpte en smal liten hurts i metall på Ikea för några veckor sedan. Har tänkt att den ska stå i städskåpet som helt saknar hyllor/lådor. Hurtsen har sex lådor så det kan bli bra.
Öppnade den platta kartongen idag när jag kom från jobb. Tog fram instruktionerna som var ett häfte på tio sidor help.gif
Jag stängde kartongen igen och la mig på soffan. Väntar till min händige son kommer och löser monteringen
Klint
Hade tänkt fortsätta med att fixa en bortglömd rabatt och helst bli klar.Istället åkte jag med gubben och tittade på ett hus som är under renovering vi kollade på lockbrädor? ja såna där smala som sitter över brädorna det var en sort som var lite rundade vi ska nog ha sådana Sen kolla vi in lite detaljer runt fönstren men vi ska nog försöka fixa likadana som sitter på vårt hus nu.Varför blev det såhär jaa det var ju också viktigt kanske kan jag fixa rabatten imorgon!

ps lådan står kvar...
merlin68
Jag skulle egentligen ut med båten men plockade hallon hela eftermiddagen med väninnan. Det ska ju bli sämre väder (nu igen) och hallonen kunde inte vänta...Nu har jag fyllt frysen med hallon för resten av året tummenupp.gif
Eva i Skåne
Jag hade tänkt stiga upp lite tidigare idag haha. Sen var tanken att jag skulle dammsuga och plocka undan lite. Varför gjorde jag inte det??? För det är så jä..a tråkigt och jag satt på terassen och njöt istället. Tvättat skulle jag också gjort idag, men jag steg upp för sent för att den säket skulle hinna torka under dagen och imorgon ska det ju regna.
Alltså vann latmasken idag också biggrin.gif och det var inte alls nåt svårt val
omk
Även här vann latmasken !!

Skulle ha sytt färdigt en 1700-talsväst, men det regnade ju inte på utsidan (!!), så därför befann jag mig där hela dagen istället !

Västen tar jag nån annan dag ....
Biggan_
CITAT (omk @ 28-07-2011, 00:38) *
Även här vann latmasken !!

Skulle ha sytt färdigt en 1700-talsväst, men det regnade ju inte på utsidan (!!), så därför befann jag mig där hela dagen istället !

Västen tar jag nån annan dag ....

CITAT (Eva i Skåne @ 27-07-2011, 21:54) *
Jag hade tänkt stiga upp lite tidigare idag haha. Sen var tanken att jag skulle dammsuga och plocka undan lite. Varför gjorde jag inte det??? För det är så jä..a tråkigt och jag satt på terassen och njöt istället. Tvättat skulle jag också gjort idag, men jag steg upp för sent för att den säket skulle hinna torka under dagen och imorgon ska det ju regna.
Alltså vann latmasken idag också biggrin.gif och det var inte alls nåt svårt val

Helt rätt! tummenupp.gif Man skall inte slösa bort en solig dag på arbete! biggrin.gif
ninnisky
Idag kommer latmasken på besök till mig! Han bär ut min bok och min laptop till altanen och fixar både kaffe och lunch tummenupp.gif
Natur liv
Jag hade velat bli klar med farstutaket tills idag (teglet ligger fortfarande på gräset även om resten är fixat), men bonusdottern har fått löss så vi får ägna dagen åt att schamponera, luskamma och förpacka textilier i plastpåsar.

Dessutom har barnbarnet läst på affischer (attans att barnbarn lär sig läsa) att det blir monstertruckuppvisning ikväll. Kan bli kul, tycker även jag och får acceptera att teglet får ligga minst en vecka till.
andersen
Jag ville ta en tiomila tur på cykeln, men är matt i kroppen efter en +tiomila tur i förgår, så jag låter cykeln stå idag. Får se om jag inte går ut i skogen, det säjs ju finnas svamp nu.
malcolm
Jag skulle vilja vinna en större summa pengar idag men det lär inte ske idag heller...
Myosotis
Om du vinner mer än du behöver kan jag ta lite... wink.gif
malcolm
Risken/chansen lär vara obefintlig. crying.gif
merlin68
Hade velat åka ut med båten men vädermänniskorna påstod att det skulle regna hela dagen....De hade fel inte en droppe regn. Har de någonsin rätt i sina prognoser säg confused.gif Plockade bär istället....
merlin68
Skulle ha byggt klart trädäcket vid dammen men det var så fint väder så vi åkte ut med båten istället cool.gif
Natur liv
Jag hade velat måla farstutaket vitt, men det var så tråkigt att slipa bort gammal färg så jag dammsög husvagnen istället. Det var också tråkigt, så jag gick hit till datorn istället. Mycket roligare och ger en tankepaus så jag kan bestämma vad jag ska göra sedan. Jag måste i alla fall skaka mattor och täcken för att stoppa tillbaka in i husvagnen innan kvällen ...
Motti
Skulle velat ligga nere vid vår strand i dag som en plätta och sola !orkar inte med värmen längre no.gif känns som man går invirad i Gladpack hela tiden sad.gif Ja så nu har man en så kallad Bonnabränna brun upptill och vit nertill förutom fötterna som är randiga i vitt och brunt av sandalerna slap.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon