Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> i Älgtider, lär vara sanna historier...
          gammelnalle
          Inlägg 17-10-2004, 18:35
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 5 511
          Medlem nr: 1 130

Älgräddning slutade på sjukhus.
          En man från Simlångsdalen i Halmstadstrakten förbarmade sej över en älg som fastnat i ett viltstängsel nyligen. Den räddningsinsatsen fick han snabbt skäl att ångra eftersom älgen inte tycks ha varit det minsta tacksam. När älgen klippts loss attackerade den sin befriare och stångade och sparkade honom. Mannen, som är erfaren jägare, fick vårdas på intensiven på länssjukhuset i Halmstad. Hans skador var inte livshotande.

Människans bästa vän?
          En hund i den tyska staden Bad Urach har skjutit ihjäl sin husse, rapporterar polisen. Den 51-årige hundägaren hittades död brevid sin bil. Polisen utesluter självmord och ser som enda möjlighet att hunden genom att hoppa upp på det gevär som låg på ett av bilsätena tryckt av ett skott.

Danmark åter älgfritt
          Danmarks status som älgnation slutade tvärt och blodigt strax före midnatt en fredags kväll. Då körde ett IC 3-tåg i 140 kilometer i timmen på landets enda älg, den invandrade svenska älgen, som dog på fläcken.
          Älgen hade sedan förra sommaren levt sitt i liv i de själländska skogarna efter att ha tagit en simtur över Öresund från Skåne.
          Lokföraren i älgdödartåget försökte undvika att köra på den genom att bromsa, men förgäves.
          "-Jag observerade ett stort djur som gick mitt på spåret. Först trodde jag att det var en kronhjort" säger lokföraren. "Men det kan vara svårt att se när man kommer med 140 kilometer i timmen. Jag bromsade, men körde ändå på djuret."
          Tåget fortsatte till nästa station, medan nästa tåg i samma riktning stannade och identifierade resterna av Danmarks enda älg.
          (den är väl några år gammal , men ändå)

Fler djurhistorier :
          http://www.onodigtvetande.se/content/djur/

--------------------
          Gammelnalle

"Den som ställer många frågor,
          ökar mångas visdom."
          Kongolesiskt ordspråk

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          *Laika*
          Inlägg 23-10-2004, 09:47
          Länk hit: #2

Gäster
          Antal inlägg: 391
          Medlem nr: 3 998

Det är nog ytterst få av jägarna som "offrar sin fritid", dom flesta plockar ut semester när det är dags att gå ut i skogen. Ingen av dom jag känner är ute i skogen på sin fritid (mer än för att plocka svamp eller bär då). Avskjutningen är nödvändig både för skogsindustrin, men också för att inte vägarna ska krylla av älgar.
          Mvh. Laika

Citera

Inlägg i den här tråden
          gammelnalle   i Älgtider   17-10-2004, 18:35
          Smekajsa   Vilka historier :lol: :lol: :lol: och här lig...   17-10-2004, 18:45
          amaira   Och så var det jägaren som vaknade upp på sjukhuse...   18-10-2004, 05:34
          KURT   Jag tycker inte om när http://www.onodigtvetande....   18-10-2004, 05:43
          Berith   Det hände ju faktiskt här i Skaraborg också för n...   18-10-2004, 05:50
          gammelnalle   Håller fullständigt med dig Kurt.....   18-10-2004, 06:17
          Berith   :unsure: Hmmm.... Ska jag tolka det som att du i...   18-10-2004, 06:34
          KURT   Det har skett flera olyckor med hundar som "k...   18-10-2004, 07:28
          Gossen Ruda   Beträffande älgen och det danska tåget så kan jag ...   18-10-2004, 07:53
          zaaritha   Hoppas att älgarna stångar ihjäl jägarna.   22-10-2004, 21:03
          Gossen Ruda   Que? En del är mordiska! Vi skall vara glada a...   23-10-2004, 07:30
          Smekajsa   Offrar sin fritid?? Har hört talas om gamla gubba...   23-10-2004, 07:34
          Gossen Ruda   Jovisst, lite tillspetsat kanske, men inte 17 ä...   23-10-2004, 09:42
          Gossen Ruda   Semester räknar i alla fall jag som fritid. Min li...   23-10-2004, 09:49
          Laika   Okey då, men dom "offrar" den inte. Det ...   23-10-2004, 09:54
          Tesa   Man kan ju säga att dom "offrar" sin fri...   23-10-2004, 10:08
          zaaritha   En försynt undran: Om nu jägarna skjuter älgar o r...   23-10-2004, 22:48
          Smekajsa   Jägarna vill väl ha ensamrätt.....   24-10-2004, 07:46

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 31-07-2025, 09:50

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon