Härligt att se att det finns fler galningar! Vaknade i morse med en sån värk i axlar och nacke och förbannade mig sjäv över min envishet. Gjorde klart grunden i går till vårt nya växthus och det var lite för tungt för mig. Har flera diskbråck och en whiplash som jag fått av en cykelolycka. Är heltidssjukskriven men inte av det utan av att jag fick en skallskada som bla gör att jag inte kan sortera ljud, ljus och alla intryck så jag får "syrebrist" i hjärnan hela tiden om det är för mycket runt mig. Därför har jag blivit en "tjuren Ferdinand" som går och luktar på mina blommor hela dagarna... Trädgården har blivit min räddning nu men det blir lätt att jag tar i för mycket bara för att jag VILL klara mig själv. Har ändå börjat att lära mig att be om hjälp då det är mycket som inte går längre men det är svårt. Förra hösten grävde jag upp en perennrabatt som är 2x11 m och 70 djup med en bra grävspade och min kroppstyngd. När jag fått loss lite av lerjorden använde jag en liten lättmetallspade och skyfflade upp jorden med. Sen blandade jag i massor av gödsel och barkmull. Det tog tid! Men vilken rabatt det blev!

Just nu har jag också fått problem med tennisarmbåge i vänstra armen för jag använder den mer nu för den är starkare efter olyckan. Det som hjälper mig med mina smärtor är vattengympa och att föröka vila. Har inte satt igång än för det har varit så skönt ute men känner att nu börjar det bli dags... torvan