Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hibiscus och klematis bortglömd?
          Silvantia
          Inlägg 14-10-2011, 13:11
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 26
          Medlem nr: 46 863

Har en bekant som köpt 2 Hibiscus buskar och en klematis som stått i sina inköpta krukor sen i somras.
          Nu är grenarna bladfria oxå på hibiscusarna. De jag själv har i min trädgård håller på att tappa sina blad inför vintern.
          Jag blev erbjuden att få de här 2 buskarna - frågan är om de klarat sig på sommaren och att deras blad bara fällt av redan.
          Lever de ännu? ifall de gör det, ska jag sätta in dom i mitt uterum över vintern eller ska man plantera ut dom nu? antar att det är lite sent för dom att rota sig nu och inatt hade vi första frostnatten här i Skåne.

Likaså me dklematisen, den sa dom hade varit "vissen" i typ..1-2 månader..går den att rädda eller är den död? Går det kanske att se på rötterna?
          Och om den inte är död, ska man ta in den i vårt uterum med och övervintra den tills våren?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Crazy4Flowers
          Inlägg 15-10-2011, 20:39
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 848
          Medlem nr: 23 137

Klematisar kan vissna ner helt och se döda ut när du planterar ut den så ser du hur rötterna ser ut, jag tror inte att det är någon fara gräv ner den du. Du kan klippa ner den samtidigt som du planterar så får du en buskigare och finare planta nästa år. Kan hända att det inte blir några blommor första året men sedan får du en mycket finare planta.

--------------------
          Välkommen in på min hemsida www.Crazy4Flowers.se
          Börjar äntligen ljusna, men vad kallt det vart...
          // SusieQ zon 4

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-08-2025, 10:55

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon