CITAT (*Stintan* @ 28-10-2011, 20:41)

Läste om en annan riksdagsman från skåne som inte får någon ersättning alls för sitt dubbla boende eftersom familjen flyttade med honom till Sthlm. Är det olika regler för olika riksdagsmän tro.
"En som absolut inte riskerar att hamna i samma sits som Håkan Juholt är centerledamoten Johan Linander från Sjöbo, som suttit i riksdagen sedan 2005. Han får ingen ersättning alls, eftersom hans familj bor i Stockholm.
– Vi valde det direkt eftersom vår son precis fötts när jag kom in riksdagen. Då fick jag också besked om att jag inte kunde få någon hyresersättning, säger han och konstaterar att det på sätt och vis är skönt.
– Jag kan ju inte ha gjort något fel eftersom jag inte får några pengar.
För huset i Sjöbo kommun, där han är folkbokförd, kan han istället göra vissa avdrag i deklarationen.
– Det handlar om småutgifter jag har på grund av dubbelt boende, konstaterar han.
klipp ur:http://www.ystadsallehanda.se/ystad/article1560407/Skanberg-erhaller-ingen-hyresersattning.html
Det är nog en som lättat pustar ut nu. En del andra tuggar nog fortfarande på naglarna och väntar på att bli avslöjade.
För övrigt börjar de bli väldigt mycket politiktrådar nu...