Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> vilsen orkide knopp
          theresen
          Inlägg 26-10-2011, 20:04
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 175
          Medlem nr: 53 971

[attachment=65763:orkideknopp_002....JPG]hej.

har 3st mini phalaenopsisar och den ena har fått blomknoppar i bladrosetten. så jag undrar ju naturligtvis vad det är som försegår.
          när jag köpte den hade den blommor på stänglar som de ska men blommorna vissanade så jag klippte ner stänglarna en bit för att se om det kom nya blommor och det gör det ju med på fel ställe.
          de nya bladen sitter också lite konstigt inte rätt ut över de äldre utan mer runt i mitten.

Redigerat av theresen: 26-10-2011, 20:05
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  orkideknopp_002....JPG ( 265.22k ) Antal nedladdningar: 44
          Bifogad fil  orkideknopp_003....JPG ( 206.3k ) Antal nedladdningar: 28

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          theresen
          Inlägg 03-11-2011, 20:17
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 175
          Medlem nr: 53 971

krt: jag har tre stycken minisar och de står i mossa och jag låter mossan torka ut ordentligt innan de får vatten igen och då får dom stå och suga åt sig en bra stund och sen kramar jag ur överflödet så gott det går.
          eftersom de står i mossa så vågar jag inte vattna innan de har torkat upp ordentligt för jag är rädd att det fortfarande är fuktigt i mitten och då kanske det blir för mycket.
          näring har den bara fått nån enstaka gång, har bara vanlig näring som jag blanda ut ganska mycket. jag är ganska snål med näring till alla mina växter men tänkte att den är ju i vila.

peztis: jag köpte den i juli i år så jag blev lite förvånad att det kom blomma redan nu och där.
          har två till men dom verkar må bra, de blommar inte än för de blommade när jag köpte dom tidigare i år.
          men denna på kortet har ju väldigt mörka blad medans de andra två har vanliga ljusa så jag tror det är olika sorter också.
          svårt när man inte vet namnen på dom

bassam: jag köpte den i juli i år så dom har haft som lägst 20 grader på natten och naturligtvis har de stått med en dags temperatur på under 29 grader.
          kom tyvärr igen skötsel information med den men jag har redan två sen tidigare i år och dom beter sig inte så.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-08-2025, 11:04

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon