Medlem
Antal inlägg: 21 879
Medlem nr: 559
Jag startar en ny tråd eftersom vi inkräktade på torvblockstråden
Amber Wawes är den gula/citronbleka) -Obsidian är den svarta , (ja verkligen svart -ingen likhet med Palace purple )alunroten på min bild jag har ett särskilt Heucera album här på odla
De flesta av dessa namnsorter är knepiga att så -om de överhuvudtaget ger frö -vissa verkar sterila
De namnsorter jag har är alla Terra Nova Nurser. plantor köpta via BLOMSTERGÅRDEN i Uddevalla
Jag har en ny beställning inne inför våren, för det kommer nya spännande sorter hela tiden
En sort som bli fin att så är H .Dales strain som verkar frökonstant Chatedral windows blev också ok -låg procent helgröna
Medlem
Antal inlägg: 21 879
Medlem nr: 559
Jo jag har bokat en drös -hos Gunbritt redan -Hon har så god service att jag får ett mail , när hon beställer -sen får vi se vad hon får hem .Och ja terranova är den "plantskola " som gör dessa skönheter i USA- Dan Heims heter mycket riktigt en av förädlarna
Det brukar vara lugnt att vä'nta o se /kolla in hemsidan i jan feb -hon uppdaterar ofta -kanske skicka mail i feb för best så sänder hon växterna i slutet maj ?
Jessica -de "rena "sorterna-under arterna .. som H Cylindrica -den med limegröna kolvar , och Palace purple/någorlunda röda avkommor .. och de jag nämt tidigare + Helens förslag -de går att så om man accepterar en del gröna alunrötter bland de som ska vara röda tex Jelitto har flera av dem bla Dales strain -ska sås i vår def! Men dessa rena namnsorter-Amber W . Obsidian, Black Beauty. Ametyst Myst , Marmelade går inte att så De ger inga fröer ! Däremot kan vi ju ordna nån sorts sticklingbyte /Heucera -när vi har norr-forumistträffar i sommar Pax för slutet av juli hos mej!!! Då blommar rosorna som bäst