Har någon något bra tips vad man kan ställa chiliplantorna i för att ha ett stort antal plantor utomhus? Alltså helst något billigt...

Jag har skaffat en stor kolonilott och vill ha en massa tomat- och chiliplantor där nästa sommar.
Undrar också om det är värt att pröva ha någon sort på friland och i så fall vilken eller bör man satsa på kruka (och diverse alternativ till det) istället för att få tidigare / större skörd?
Jag förkultiverar givetvis redan nu under vintern.
Har flera plantor hemma både från sommaren 2011 och 2010 men har bara odlat i lägenheten. Nästa sommar vill jag testa att ha en massa plantor och ha många av dem utomhus på kolonilotten.
Jag har ett skruttigt växthus på 6 m2 så det mesta måste stå utomhus, en del kanske kan stå utmed någon vägg på kolonistugan men det blir väldigt mycket skugga där så det är bara en vägg som kan fungera och det är bara en liten kolonistuga så det mesta måste stå ute i själva kolonilotten bland landen.
Jag gillar smakrika heta chilis, helst chinense och baccutum och tänkte pröva Roccoto för första gången nu till sommaren.
Det är i Bergsjön, Göteborg, vet ej exakt vilken zon...
Chiliälskare i Göteborg. Nätbutik AromaJohanna.se