CITAT (Myosotis @ 10-11-2011, 08:17)

Man kan vägra att laga något vegetarisk, men man kan inte lura någon att en rätt är vegetarisk om den inte är det. Vad skulle det vara för slags föräldrar som ljög för sina barn?!! Om man nu tycker att gelatin är äcklig måste man kunna lita på att det inte finns i det man ska äta. Det är väl bättre att avstå från maten frivilligt än att bli lurad som du föreslår, jag tycker det skulle vara extremt kränkande. Personligen bryr jag mig inte om just gelatin, det kan jag äta fast jag är vegetarian, men när det gäller buljong t.ex. kräver jag ett ärligt svar på frågon om maten är lagad med grönsaksbuljong. Inga som helst krav att få någon specialrätt lagad, bara rätten att välja själv.
Dessutom förstår jag inte, att om man nu vill bjuda hem någon och är villig att ta på sej besväret att bjuda de övriga på mat, varför det inte skulle gälla vegetarianer också.
De gånger det sker hemma hos oss, tar inte vegetarianerna illa upp ett dugg om jag ringer och ber om råd om det är något jag känner mej osäker på.
Har t.o.m hänt att vederbörande kommit hit och hjälpt mej med maten innan övriga gäster kommit och vi har fått en väldigt trevlig stund tillsamans vid grytorna.