alltså visst det är ok om den är så här men jag undrar ju lite om det är nåt fel på den för när jag köpte den hade den ju två vanliga stänglar och normala blommor. först kom nya små, upprättstående blad som inte ser ut som de andra bladen och sen kom knopparna så nåt har ju hänt fast jag har behandlat den likadant som de andra två. har ju bara haft just denna sen i juli så den har ju inte hunnit blomma om på "vanligt" vis. det har iofs inte de andra två heller för jag köpte dom i feb tror jag men dom växer bra både bladen och rötterna. denna blomman har knappt fått några nya rötter heller, dom var inte så fina när jag köpte den. jag undrar ju mest om den dör eller vad den sysslar med. funderar också på att ställa den i kompost ist men undrar om det inte blir för stora bitar i den lilla krukan eller det går kanske att dela bitarna, tänkte att då blir vattningen jämnare tror jag. även om jag väntar tills mossan är torr så tycker jag det är svårt att se på växten när den behöver vatten, kan väl tycka mig se att den ser piggare ut efter vattning men eftersom jag ser den varje dag så har jag inte lärt mig de små tecknen än. detta är ju mitt andra och lite mer seriösa försök med okidéer, dom är ju dyra så jag vill ju hålla dom vid liv så länge som möjligt.
|