Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Akvariefiskar, hur gamla blir de? Praktbarb...
          merlin68
          Inlägg 17-11-2011, 18:58
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem nr: 28 369

Mina praktbarber börjar se ut som pensionärer nu. Det syns liksom på deras ansikten som ser ut som gamla gubbars giggle.gif De är dryga fem år gamla och nu undrar jag hur gamla kan de bli egentligen? Har också skalare och siamesisk algätare som jag antar kan bli rätt samla eller?
          Någon som kan det här med fiskar och/eller har egna erfarenheter confused.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Robbanp
          Inlägg 18-11-2011, 10:53
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 141
          Medlem nr: 71 235

Med tanke på att ingen lyckats odla praktbotia (Botia maracantus) kommersiellt, det finns rykten om ett par lyckade hobbyodlingar, så betvivlar jag starkt att de skulle vara utrotade. Då skulle priset på de som finns kvar i handeln skena iväg rejält. Var har du hört att de skulle vara utrotade? Dessutom är det (obekräftat) en populär matfisk hemma i Indien.

Det är en väldigt populär akvariefisk som tyvärr sällan kan hanteras ordentligt. Den är väldigt tålig och överlever därför länge den vanvård den utsätts för. Det är som sagt en stimfisk och att hålla dem ensamma eller i för små grupper gränsar till djurplågeri, dessutom är den väldigt långlivad och kan i akvarium bli över 30 cm lång vilket kräver rejäla utrymmen./

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 18-11-2011, 14:53
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

CITAT (Robbanp @ 18-11-2011, 10:53) *
          Med tanke på att ingen lyckats odla praktbotia (Botia maracantus) kommersiellt, det finns rykten om ett par lyckade hobbyodlingar, så betvivlar jag starkt att de skulle vara utrotade. Då skulle priset på de som finns kvar i handeln skena iväg rejält. Var har du hört att de skulle vara utrotade? Dessutom är det (obekräftat) en populär matfisk hemma i Indien.

Det finns dock odlingar med hormonbehandlingar i USA och Asien, men. Men har inte heller hört nåt om det. Jag har försökt innan en längre tid med mina tjockisar och få till lek med diverse olika trix. Svårt.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 09:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon