CITAT (CillaM @ 23-11-2011, 19:35)

Tycker du ska göra som Annar-Karin skrev, ut med sticklingarna. De klarar inte inomhusklimatet utan behöver den vila som höst och vinter ger. Tänk på att sticklingarna är inga nya växter utan en exakt kopia av busken eller trädet du tog och dessa är i vila för att nästa år komma igen i full fart. Rekommendation är att du tar såjord i kruka och håller sticklingen löst i och strösslar jord tills alla rötter befinner sig i jorden. Tryck LÄTT till med fingertopparna, slå LÄTT med krukan mot bordet så att jorden och sticklingen sätter sig, strössla lite mer jord på och ut med den i ett skyddat läge, som inte är för blött eller för torrt, men definitivt i uteläge. De gröna bladknopparna kommer trilla av men överlever sticklingarna så kommer nya knoppar. Inomhus är det vanskligt för nytagna busk och trädsticklingar att överleva om man inte har +5 - 10 grader och massor av extraljus.
Då ska jag följa rådet! Jag var bara rädd för det eftersom de har stått inomhus sedan tidig oktober. Du tror inte de har hunnit vänja sig redan vid det här laget? Då var det fortfarande relativt varmt (varmt höstväder). Men jag ska följa ditt råd och hoppas på att de överlever!
Hur ofta ska jag titta till dem?
Redigerat av KOTKA: 23-11-2011, 20:45