CITAT (KOTKA @ 23-11-2011, 23:54)

Nu är temperaturen nere på runt 6 grader (bor i Gävle), och på natten är det förmodligen frost. Är de frosten jag ska skydda dem mot när du menar "skyddat läge"?
Fortfarande en bra idé att sätta ut dem?
Jag antar att de inte behöver ljus, så min plan var att sätta alla i en låda så det inte kommer in snö. Eftersom jag inte har en trädgård eller ett skjul tänkte jag ställa lådan med sticklingarna på balkongen...
EDIT - - -
Såg att du skrev något om rötter. Jag är inte säker på om dessa sticklingar har nog med rötter. Jag kan kolla efter, men om det är så att de inte har tillräckligt många rötter, ska jag behålla dem inomhus eller ta ut dem ändå?
Helt OK, ut med alla sticklingar nu. Skyddat läge ser jag som att de får snö över sig, går i vila men inte blir omkullvälta eller liknande. Växterna är så programmerade att de tar till sig det ljus som de ska göra. De är inte programmerade att ha blad nu, eller att skjuta blad, de ska vila som alla andra växter hos dig och mig. Huruvida det kommer att gå bra att ställa lådan på en balkong som troligen är cement vet jag inte, därfär rekommenderar jag dig en frigolitskiva under. Att frosten biter i bladknopparna får du ta, det kommer nya ifall sticklingarna klarar sig.