Plockar upp min gamla tråd för att redovisa nya rön. Jag kände mig bättre men inte helt bra i lördags fast åkte ändå ut till stugan. Lyckades lasta lite ved i bilen och pysslade med olika saker. Sen skulle jag hugga ved och då sket det sig, vred mig lite konstigt och värken återkom. Det var bara att uppsöka sängen och vila. Väl där började jag fundera. Värken kom förra fredan och dan innan stod jag och filmade uppröjningen av en liten tågurspårning och blev nerkyld. Samband? Kan botemedlet vara värme? Jag uppsökte kaminen och satte mig ca 15 cm från den med ryggslutet närmast. Jag klarade knappt 5 minuter sen började kroppshåren ryka, det kändes så iaf. Jag reste míg, helt utan värk! Vilade lite i sängen och värken återkom men inte så mycket. Testade fler gånger och vid sängdags var värken nästan helt borta. Ett par värmekurer idag och nu anser jag mig som nästan frisk, ytterst lite värk kvar. Ett tips bara. Nu finns det värme och värme, värmen jag använde var en kraftig värmestrålning som förmodligen trängde genom huden in i muskulaturen. Kattskinn och liknande har jag hört skall vara bra, men det blir en annan värme. Med eller utan katt.
Redigerat av Gossen Ruda: 27-11-2011, 18:50
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|