Jaha, en liten uppdatering om hur det gick. Butikschefen Jennie på Plantagen i Farsta skrev ju här och bad mig ringa. Jag gjorde det, men det tog lite tid innan vi båda hade tid att prata med varann, jag har svårt att ringa under arbetstid. Tillslut fick vi ialla fall kontakt och hon frågade om jag hade fått nya lökar och undrade lite om vad som egentligen hände.
Hon hade pratat med personalen och beklagade att jag blivit bemött så. Hon önskade att jag kontaktat henne när jag kände mig dåligt bemött, men det finns ju gränser för hur mycket man orkar bry sig - jag hade ju varit där några gånger redan. Men OK, det var bra att jag ringde även om den här lilla saken med felsorterade lökar känns som att den blivit onödigt stor. Men som jag tidigare skrev, det ena leder till det andra och beroende på vad som händer under vägen så blir ibland själva resan större än målet.
Men varför är det så svårt att erkänna att man sålt en felaktig vara? När jag tillslut fick de där påsarna med nya lökar så avslutade personalen med "nej, de KAN inte ha varit röda - för jag köpte också blåa lökar förra året, och de var blå!".
Jaha, jaja, jag har ju fått bekräftat att jag blev dåligt behandlad och det var det viktigaste. Jag skulle få ett presentkort på posten som plåster på såren, men idag har det gått två veckor sen vi pratade och inget presentkort har kommit.
Här är en bild på mina "blåa tulpaner", de som måste ha legat kvar i jorden sen innan, för de blåa måste sorkarna ha ätit upp, för felsorterade kunde de INTE ha varit". De nya lökarna jag fick är planterade på annat håll, vi får se i vår hur de ser ut...