CITAT (Azur @ 29-11-2011, 00:03)

Är det huvudsakligen i västsverige det stormat? Visst blåste det lite här också, men jag har inte sett några skador någonstans.
I Västra Götaland verkade det vara mest "bröt" kring kommunerna Sotenäs, Lysekil, Tjörn och västra delarna av Kungälv kring 19-20. Senare (kring 21-22 nånting) litegrann runt Skövde, Borås, Mark, Tranemo, Svenljunga.
Några studsmattor flög omkring i Västra Götaland i söndagskväll

men trots dessa, verkar folk vara ganska bra på att hålla, iaf sina egna saker, antingen instängda eller fastlåsta / surrade.
Allra mest rörde det sig om nedfallna träd, fasadplåtar, tak och skyltar som fladdrade samt att havsnivån steg snabbt med dryga 1,5 meter, med lokala översvämningar som följd, men nivån sjönk ganska fort igen.
I Göteborg var det ganska många incidenter, men totalt sett var det väl ganska okej där också. Å andra sidan bor där ju fler människor som ringer efter något slags hjälp.
Min mamma bor i Halmstad och hon berättade idag, att Nissan hade stigit med över 2 meter igårkväll och att det blåste nästan 40 sekundmeter i byarna, men det verkar inte ha blivit SÅ mycket skador där heller. Ja, julgranen på Stora Torg föll ...
Hur det var i Skåne vet jag inte.
Redigerat av omk: 29-11-2011, 01:30
Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein