Tycker inte att jag gjort så mycket, men sen när man tänker efter....
1-parksliden, hyrde in en grävmaskin och körde bort 5 släp med potentiellt smittad jord till deponin. fyllde upp med grus från den gamla uppfarten, på med duk och makadam. Ska färdigställas till våren med planteringsbäddar i trälådor. troligen ett lager till med fiberduk och eventuellt plattor. Parkslide herregud.
2- uppfarten, grävmaskinen fick hyvla av den 20 meter långa uppfarten så att den kunde bli en körbärsträdgård med buxbomsrutor och en uteplats Ett träd blev planterat men sen blev det stopp när jag hörde om buxbomsskjukan. Har inte bestämt mig för ersättningsväxt. Eventuellt blir det en äng istället. Nu står den och samlar ogräs
3- parkering flyttade den gamla buxbomshäcken och gjorde en ny grusad, breddad uppfart med granitkantsten. Ska fyllas på med riktig smågrus när jag hittar en prisvärt ställe.
4- entrérabatt grävde upp en fyrkant vid entrén och planterade 3st crown pr marg, plum pudding alunrot och salvia. Favorit i repris.
5-fotbollsrabatten grävde upp den gamla sjöstensuteplatsen vid förrådet och gjorde en rund liten sittplats av upp-och nervända octogonal sjöstensplattor, som på en en fotboll. Planterade fikon, kiwi, lammöron, alunrot, mormors vinröda ros, alchymist, gul stormhatt i en gul-vinröd rabatt. Osannolikt men fint. Helt kalrt mest nöjd med denna eftersom man ser den från köket. Gjorde också en liten tillällig inramning med en häck av majs och solrosor.
|