CITAT (skånepåg @ 30-11-2011, 11:38)

Här i ghettot går man gärna inte ut ens på ljusa dagen, utanför mitt fönster på gården eller i rundellen är det nästan varje dag flera ggr på dagen gäng på 10-20 åringar i grupper på 3-10st, de leker med knivar och elpistoler och är så tuffa, min granne på första våningen jaga dem lite då och då med den store chäfern för de är ju så tuffa men springer när den stora hunden kommer efter men han blev ju polisanmäld tillslut och vräkt
Polisen är ju här varje dag och cirkulerar och securitas går här ute ibland men vad hjälper det? En kompis blev jagad av dem en gång förra sommaren och nerslagen, de råna ju folk precis utanför Willys här nere den sommaren med, så kulturkrock eller bara odiciplin? Man vill ju gärna inte säga blattar men de kallar ju en svennejävel

bor du i seved?
CITAT (Meriona @ 30-11-2011, 12:21)

Det är väl för fanken inte normalt att tokstirra på nån var man än kommer ifrån? Och lika obehagligt för den som blir utsatt för det vilken hudfärg stora-stirret än har? Varför insinuerar ni att TS skulle göra skillnad på folk, har jag missat nåt?
precis min tanke.
hade någon ställt sig och tokstirrat på mig hade jag bett denne någon gå därifrån ögonaböj.