CITAT (Motti @ 04-12-2011, 01:17)

Intagningspoängen är lika Stintan man måste ha lite där uppe i kontoret ja lite IQ .
Fy fan vad du är besk gnällig jämt och negativ ,har du aldrig en rolig stund i ditt liv ?
Klart jag vet att det är en gymnasieutbildning jag har ju gått den

Men så har jag ett Gesällbrev från hantverksorganisationen på väggen som jag är jäkligt stollt över ,gick ur frisörskolan med 5 i genomsnitt.
Jag är varken besk eller gnällig men rätt ska vara rätt. Jag har väldigt svårt för skryt och när man hela tiden måste hitta på saker för att framhålla sin egen förträfflighet, som om man vore förmer än andra. Upprepar man sig ideligen blir det tjatigt. Det är en väldig skillnad på intagningspoäng till en gymnasielinje och intagningspoäng till en högskoleutbildning.
Jo Motti, du behöver inte vara orolig, jag har massor av roliga stunder i mitt liv varje dag faktiskt. Grattis till gesällbrevet förresten, jag har också ett fast det ligger i en kartong nånstans i källaren.
CITAT (Anma @ 04-12-2011, 01:16)

Förr behövde man höga betyg till frisörlinjen, inte för att man behövde vara så smart men för att det var så populärt.
Numer finns massor med frisörutbildningar där man inte kollar på skolbetyg.