CITAT (Motti @ 06-12-2011, 23:58)

Det har jag lita svårt för att förstå om man läst Kemi ! shampo är alkaliskt och balsam är basiskt ,man kan inte förvänta sig ett bra färgresultat eller en bra permanent om håret enbart är behandlat med balsam ,gäller även när man ska bleka slingor, balsam hindrar frigörningen av syre i håret och det behövs om man ska få snygga perfeckta slingor det är som att tvätta håret i olja ,balsam fungerar som "klister"det stänger hornavlagringarna på hårstrået när det är skadat så att det inte ser risigt och torrt ut .Vid alla hårbehandlingar ska håret vara rent från både shampo och balsam spray mousse mm annars kan man inte garantera ett fullgott resultat .Många försöker tjäna pengar på att "hitta på" saker som inte fungerar i verkligheten.
Du får förstå vad du vill men så är det i alla fall. Dessa frisörer är inte ett dugg dyrare än någon annan frisör. Du vet, coop extras jättebilliga balsam, den är jättebra som tvättbalsam. Sen ska man, om man vill, ha mer vårdande i topparna men utan dessa saker som du pratar om som döljer skadat hår.
SLS som finns i de flesta schampoon skadar håret. Detta undviker man med balsammetoden.
I schampoo finns ämen som öppnar hårets fjäll. Om man inte använder produkter som öppnar fjällen behöver man heller inte stänga dem. Eller hur?
Mitt hår har aldrig varit så friskt som med balsammetoden. Jag vet av erfarenhet.
Du tror dig veta på grund av dina kunskaper som du vägrar att ens fundera på kanske inte är 100 rätt i alla fallen.
Om man inte använder produkter som sätter sig på håret och som inte är vattenlösliga, då behöver man heller inte ta bort sådant med schampo.
Enkel matematik. Man måste inte gått kemistlinjen för att förstå det.