CITAT (torvan @ 30-10-2004, 12:31)
Vackert hus! Precis i min smak!

Igår kväll var jag inte klok! Efter ett par glas vin kunde jag inte hålla mig utan MÅSTE bara se hur tomten ser ut för den är helt insynsskyddad. Jag tog med mig en ficklampa och smög runt på tomten och kikade in genom fönstren. Väntade bara att polisen skulle dyka upp! Det är en helt underbar naturtomt med möjlighet till en stor naturdamm. Dessutom finns en gjuten uteplats som är som gjord att sätta upp ett Florum-hus på

Så nu väntar jag med spänning på visningen i morgon! Min man är inte lika sugen för han vill som jag se vatten men jag har lovat honom en STOR damm isåfall (om han gräver förstås

) torvan
Glöm bara inte att
titta med hjärtat och
köpa med hjärnan, så går det säkert bra!
Och bli inte allt för besviken om det inte blir just det huset - det finns fler hus, alla (hmm, de flesta) har sina fördelar... man får prioritera det man helst vill ha - och titta efter möjligheterna att få dit resten sen. (Vårt hus hat tex ingen öppen spis/kamin - men det går ju att ordna med tiden. Samma sak gäller ju fula tapeter och badkar

)
Lycka till - och berätta hur det går!
PS. Något vi gjorde när vi tittat på hus (alla två

) var att skriva en lista över för- och nackdelar på huset... sen gick vi igenom nackdelarna och funderade på vad vi kunde ändra på och vilka kostnader det skulle bli... och hur viktigt det var - om det fanns annat som vägde upp etc.