CITAT (jendah @ 29-10-2004, 11:21)
Lycka till!
Vi köpte hus i somras och fick precis vad vi ville ha... Vi trodde aldrig vi skulle få det, eftersom vi inte skulle ha råd, utan få nöja oss med något "ok". Men man kan ha tur ibland - det är ofta det som behövs

Så kände vi också, vi letade i 1 ½ år innan vi hittade vårt drömhus

Vi ville absolut bo på landet men allt var för dyrt, till slut var vi och tittade i villaområden i alla fall bara för att vi var så desperata och ville ha ett hus, nu är vi glada att vi väntade för vi bor precis som vi ville från början och trivs så bra. Vi tänker aldrig flytta härifrån, vi älskar vårt hus fruktansvärt mycket

Vi hade sån tur i en galen marknad, huset gick ut för 1.100.000 och alla visningar vi varit på innan hade alltid huspriserna stigit ett par hundra tusen. Jag tyckte ändå vi skulle åka och titta (vi ville inte ge mer än 1 miljon för ett hus) och tro det eller ej så fick vi huset för 990.000.
Det var nog verkligen ödet för huset är superfint, byggt 1991 och i toppskick och att vi inte var fler än 2 som bjöd och att ingen bjöd högre är jag nästan chockad över. Det var nog helt enkelt meningen att det var vi som skulle ha huset

Vi var till banken nyss och skulle kolla på lån till att köpa mer tomt och när han gjorde en datavärdering på huset så visade det sig att det är värderat till nästan 1.600.000, alltså en ökning på 600.000 på två år.
Vi har verkligen haft tur!
Så jag säger bara så här torvan.
Lycka till och GO FOR IT om det känns rätt!!!!!!!!