Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Förslag på frö att ge bort, tack
          Pius
          Inlägg 05-12-2011, 09:00
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 060
          Medlem nr: 352

Tänkte ge min kompis, som är ny inom odling, några fröpåsar i julklapp.

Han har sin lilla uteplats intill lägenheten där han påtar ner diverse växter han inhandlar på våren och sommaren. Jag gav honom några fröpåsar i fjol, av tagetes, som han gillar och till hans förvåning kom de upp och blommade. flirting.gif

Har ni förslag på lätta och roliga växter att så som jag kan ge honom?

Pius

--------------------
          Pius, zon 1

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Margith
          Inlägg 06-12-2011, 15:17
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 958
          Medlem nr: 2 746

Dahlior är absolut jättelätta att så. Rekommenderas varmt! Men de bör nog försås. Är han redo för den utmaningen? Isf tycker jag att han ska få en påse chili också. Den som jag tycker är enklast och ger bäst skörd i kruka är Cayenne Long Slim. Den fröpåsen brukar jag hitta på Granngården, så det är absolut inget konstigt.
          Du får väl eventuellt lägga till ett löfte om hjälp med hur man försår =)

--------------------
          Margith, zon 6

Har du inget snällt att säga, är det bättre att vara tyst.
          Citat: min mor =)

Citera
          Pius
          Inlägg 06-12-2011, 21:48
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 1 060
          Medlem nr: 352

CITAT (Margith @ 06-12-2011, 15:17) *
          Dahlior är absolut jättelätta att så. Rekommenderas varmt! Men de bör nog försås. Är han redo för den utmaningen? Isf tycker jag att han ska få en påse chili också. Den som jag tycker är enklast och ger bäst skörd i kruka är Cayenne Long Slim. Den fröpåsen brukar jag hitta på Granngården, så det är absolut inget konstigt.
          Du får väl eventuellt lägga till ett löfte om hjälp med hur man försår =)

Jodå han kan fröså, sina omhuldade Tagetes frösådde han. tummenupp.gif Till och med frön från min pelargonium tongaense lyckades han med, han var så stolt.

Kan han ha Chilin utomhus sen? Jag brukar själv fröså men jag har plantan i växthuset.

Pius

--------------------
          Pius, zon 1

Citera
          Margith
          Inlägg 07-12-2011, 13:19
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 2 958
          Medlem nr: 2 746

CITAT (Pius @ 06-12-2011, 21:48) *
          Jodå han kan fröså, sina omhuldade Tagetes frösådde han. tummenupp.gif Till och med frön från min pelargonium tongaense lyckades han med, han var så stolt.

Kan han ha Chilin utomhus sen? Jag brukar själv fröså men jag har plantan i växthuset.

Pius

Om jag kan ha chilin ute och få skörd här i Boden, så nog kan han också =) Men det var just därför som jag rekommnenderade Cayenne Long Slim, den har jag ute mot en varm vägg hela somrarna. Sen finns det andra chili som jag har i växthuset.... Jag börjar bli jätteövertygad, klart du ska ge honom lite chili-frön.
          Jag har lite egenplockade chili-fröer bl a Cayenne Long Slim, PM:a mig om du vill ha litegrann kompiskram.gif

--------------------
          Margith, zon 6

Har du inget snällt att säga, är det bättre att vara tyst.
          Citat: min mor =)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-06-2025, 07:38

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon