CITAT (Sainty @ 08-12-2011, 08:45)

Första bilden i 7:e inlägget. Zomma in vid roten. Visst ser det ut som svamp?
Menar du på stammen eller i jorden? Jag gav den en liten dusch med lättmjölk samma dag som jag fick det tipset. Kanske kan vara räster av det du ser, eller? För övrigt satan vad det luktar av kaktusen efter jag gjorde det.
CITAT (evaisa @ 08-12-2011, 12:36)

Hej! Ville bara säga att macro-bilderna var både fina och praktiska. När man ser såna vill man verkligen ha en riktig kamera!
Tack! Ingen värstingkamera, den har några år på nacken men den duger. Finns en likadan som jag har på blocket för 800:-
http://www.blocket.se/goteborg/Fujufilm_Fi...;w=3&last=1CITAT (josohl @ 08-12-2011, 17:00)

Jag håller med de som föreslår att ta sticklingar. Min erfarenhet är att novemberkaktusar "åldras" och behöver börja om då och då. Alltför gamla stammar brukar även för mig skrumpna ihop och verkar inte kunna försörja bladen med det som behövs.
Fö kan jag tipsa om att både jag och mina föräldrar ställer ut novemberkaktusarna i full sol på altanen under sommaren (vänj dem dock först gradvis vid utesol) och de är fantastiska och växer som bara den och blommar som galna.
Jo jag ska ta sticklingar, men jag får väl vänta ett tag med det? Men jag vill endå göra allt jag kan för att rädda moderplantan.
Intresant för det motstrider allt vad jag har läst om novermberkaktus. Hur vattnar du dom då?