CITAT (skånepåg @ 10-12-2011, 18:18)

Jo visst går det, jag har ätit för 100-150:- i veckan, men jag äter typ bara 1-2ggr om dagen och inte så mycket iheller. kokta eller stekta ägg med ost på bröd kan man ju ha ibland, och pasta med köttfärsås hittar man billigt ibland och på willys får man 1,5 kilo vad var det typ 70 spänn

Och kan man ju lyxa till en del för en billig peng, och jag köper bacon i de stora kilo paketen på willys, ibland är det 1,3 kilo för typ 70 spänn bara dela upp och frysa in sen steka med lök och grädde eller annat kanske till makaroner =)
Varmkorv med bröd och rostad lök, om man inte vill ha den fina korven så kan man ju hitta typ ett kilo korv för runt 20:- =)
Vi har som målsättning fruckost, middag och kvällsmat. m.a.o 3 ggr/dag
Kul att du tar upp just ost och ägg!!
Det är det som jag tror jag kommer ev stupa på!!
Kompisen (Han heter Nisse från och med nu tills dess han träder fram

Nisse äter inte ost!!!! Men gillar ägg!!
Där kom vi fram till att ett ägg kostar nästan 1.50kr!! Ett Hg ost ca 8-10 kr, med min kräsenhet på ost ca 12-40 kr hg!!
Köttfärssås!
Jepp! det fungerar!
250 gr för 26kr(=100kr/kg) på det med lök, en burk krossade tomater (fasen så dyrt åxå) lite frusna grönsaker (ca 100gr a 5kr)
så med 1kg spagetti a 10kr/kg blir det per portion ca 3 kr, samt väldigt gott!!
På det kan man även köpa ett paket bacon (typ 3 för 20 kr) ta en femtedel av ett paket sedan koka spagetti, det blir ca kring 3 kr för em middag.
Sedan lök! En bra och billigt krydda samt utfyllnad i de flesta mater!
Tack för påminnelsen

Notera!!!!
En frys är ett ultimatum för att detta skall kunna genomföras!!!
Den kostar ca2-3 tusen men bräknat för egen del, intjänad på 2-3 månader!!
Mvh Micke