Nu har jag letat gorillafakta en stund och jag kan inte hitta nåt som säger annat än detta:
"Bergsgorillorna bor i bergen och äter särskilt vildselleri och bambuskott. Dom äter också blad,kvistar, bär, rötter, märg och bark av olika växter.
Kanske mer förvånande är att dom också äter svamp, tistlar, nässlor, larver och jord.
Gorillor är vegetarianer precis som vissa av oss människor."
Är det inte så att förr (när människan började äta kött) så hade vi inte kunskap nog för att kunna odla maten? Men nu kan vi ju det och behöver som tur är inte äta lik längre

Får vällan utveckla detta med hunden:
Har inte bestämt mig till 100% varken ang hund eller kostval till den. Att skaffa en hund är som att skaffa ett barn ungefär, och är inget beslut man tar över en dag, jag vill överväga det noga eftersom jag nu bor själv å allt.
Men Om jag ska skaffa en hund så kommer jag kolla med djurhem och så först och främst. med valp menar jag valp/unghund och inte nödvändigtvis en "bebis"
men som sagt jag har inte bestämt mig en, eller hur jag ska göra, behöver reflektera lite mer över det.
(antar att du reagerade över detta med föda upp å sälja för 8000ca grejen?, för mig spelar inte hundens ras någon större roll, för mig är huvudsaken att det funkar mellan mig och hunden och att den inte är för stor då man inte bör ha en stor hund i lägenhet)