CITAT
Det enda jag äter är sallad, gurka och tomat, lök och paprika i mycket små mängder i maten för smakens skull. Och vitlök, förstås.
Då borde du nog vara orolig om du får i dig alla vitaminer, eftersom kött inte innehåller alla de vitaminer en kropp behöver. Speciellt inte när det är tillagat och man har stekt bort de vitaminer det fanns från början.
Att påverka företag att "odla veganskt" är inte lätt även om det vore drömmen. antaligen för många blandkostar oxå som då vet vad som deras grönsaker har gödslats med.
En intressant sida är:
http://on.to/veganodlingJag känner inte riktigt för att blanda mig i den diskussionen som var/är om man ska låta hundar äta vegetariskt eller inte. Jag är inte insatt i den frågan och tänker därför inte yttra mig mer än det jag redan har gjort om den saken.
Nej den enda som har haft mot att vi är veganer är Virgo, nått annat har jag inte sagt heller. Jag menar bara att det verkar lätt att hitta fel på oss som valt att leva som veganer, eftersom vi enligt icke-veganer inte är veganer fullt ut eftersom vi bland annat äter krav-grönsaker.
CITAT
och de har fått anpassa sig efter våra villkor...och har det i de allra flesta fall inte sämre än hundar...
Tesa, menar du på allvar att de flesta hundar inte har det bättre än kossor i mjölkproduktionen, hönor i "äggindustrin", kalvar i köttindustrin? vad jag har förstått på många som lever med en hund så är det att deras sätt har ändrats för att anpassa sig till viss del efter hundens vanor och behov. Inom t.ex. äggindustirn, mjölkindustrin m.m. anpassar man sig inte alls efter djurens behov eller vanor. Där anpassas de efter människans "behov" för att göra så stor profit som möjligt. Jag hoppas verkligen att hundar som lever med människor har det bättre än dessa djur då de får leva på små utrymme, vissa av dom får aldrig se dagsljus etc.