CITAT (mamamaggan @ 21-12-2011, 18:06)

Jag ställer mig alltid frågan , vad är svenskt ? Vem bestämmer vad som är svenskt ? Om en svensk , vars släkt levt i Sverige i hundratals år , inte vill leva svenskt vad händer då ?
Är det svenskt att vara kristen ? Kristendomen har väl bara funnits i c:a tusen år här i landet .
Är idiotiskt att tro att det finns något genuint svenskt . Vi har i alla tider tagit till oss seder och bruk utifrån , t o m Åkessons folkdräkt har med allra största sannolikhet influerats av klädmode utifrån.
Det värsta med att de kommit in i riksdagen kanske är att de "putsat "till sig så mycket att det blev möjligt att komma in.
Precis det här jag kom fram till när jag funderade vidare! Känns som ett kasst parti. Reagerade först inte så mycket på det där med "sverigefieringen" av Sverige, men hur f*n ska det gå till liksom? Kanske att alla måste äta grisfötter (

) och dricka glögg nu i jul. För vad i samhället behöver bli svenskt? Allt är ju redan svenskt - posten, polisen, språket, mm.
Det vore väl mer rakt på sak om de kanske sa att de inte vill ha fler moskéer i Sverige och saker i den banan. Så ja, de ha försökt förfina språket och deras "aura" om man säger så.