CITAT (Gossen Ruda @ 22-12-2011, 18:49)

Beträffande att invandrare samlas i ghetton så är det de själva som vill ha det så. Varje försök till uppblandning från politiker eller tjänstemän utlöser ramaskrin över tvångsmedel. Min brorsdotter bodde några månader på Bergsgårdsgärdet i Hjällbo. Jag var där någon gång och då svartnade det för ögonen för jag kunde lika gärna varit på Afrikas horn, somalier i alla riktningar. Serberna bor i Biskopsgården där också kroater håller till, väl skilda åt. Burkor och nicab är vanligast i Angered. Så är det över hela Göteborg, skulle man göra en befolkningskarta hade den sett som Bosnien innan kriget med fullt av olika enklaver. Vem reder upp denna mångkulturella krutdurk? Beträffande den dåliga synen på invandrare så är skulden till detta mycket de själva, kanske inte alla men en del. Tittar man på medlemsmatrikeln på kriminella MC-gäng kunde det lika gärna vara en utsnitt av telefonkatalogen från nån plats på Balkan eller Turkiet. Skulle nån göra en sammanställning över hur stor andel invandrare som figurerar i kriminella kretsar kallas det för hets mot folkgrupp, man får inte peka ut nån. En annan sak är att det är svårt att utreda brott inom dessa gäng, de ställer upp för varandra och håller käft så fällande domar är få. Statistiken över fällda brottslingar är därför missmisande, tittar man på antalet misstänkta blir det bättre men där är det svårt att få ut personuppgifter.
Problemet är inte att det bor för många från samma land i ett och samma område. Om det var problemet så skulle områden med bara svenskar vara lika kriminellt belastade. Oavsett var i världen det ormrådet skulle ligga.
Problemet är att i dessa områden bor det alldeles för många människor som inte kommer in i samhället, inte har jobb, lever på socialen och har gett upp hoppet. Deras barn växer upp till en hopplöshet och en känsla av att inte tillhöra någonstans. Det är det vi ska bekämpa och det är där samhället har misslyckats och invandrarpolitiken är åt helvete. Inte i att människor av samma ursprung bor på samma område.
Det finns områden i Sverige utan en enda invandrare som har precis samma problem som dessa områden är. Vilka är det då? Jo, där det bor många socialt utslagna svenskar.
Den särklass största gruppen invandrare som sitter i svenska fängelser är faktiskt finnar.
Redigerat av Anma: 22-12-2011, 19:27