CITAT (Aqvakul @ 22-12-2011, 12:22)

Seved i Malmö handlar inte särskilt mycket om invandrare, utan om kriminella hyresvärdar...
slumvärdar finns i hela sverige nu för tiden.
i seved opererar även kriminella unga arbetslösa invandrarungdomar. de har väl inte så himla mycket mer att göra av sin tid än att deala droger och skrämma livet ur folk som råkar sig in på den gata de tagit som sin.
och ja, detta vet jag utan att ha tagit till mig tv's eventuella rapportering eller kvällspressens snaskerier, direktkontakt med det verkliga livet i ghettot.
om nu någon undrar.
CITAT (Huggorm @ 22-12-2011, 12:26)

Är det verkligen så enkelt? Invandringskritiska eller nationalistiska partier finns i princip i vartenda europeiskt land, det är ju inte bara något som finns i Sverige
politik görs alltid mycket svårare än vad den behöver göras. sverige får rätta mun efter matsäcken, ta hand om sverige, avväga bistånd eller asyl, se till att skolor funkar, arbetsmarknad, bostäder, vård.
om invandrare blir svenskar, inga problem.
men - har man en statsminister. vars främsta uppgift är att ta hand om sverige och svenskarna, som tycker att svenska folket är mentalt efterblivna, då blir det som det blir . GOD JUL!
CITAT (Huggorm @ 22-12-2011, 13:48)

Och det är varför jag inte hatar SD lika helhjärtat som många andra. Jag vill inte att de skall ha någon makt, men deras existens i politiken tvingar fram diskussionen om varför integrationen gått som den gått. Övriga regeringspartier vill göra som strutsen och låtsas som om det inte finns några problem.

jag hatar dem inte alls, alla partier har sitt förflutna, sd's är inte smutsigare än något annat.
sen att sd öht finns och behövs är ett dåligt betyg för sveriges resterande politiker och partier.