Nu har jag gjort en ny skiss
2012_01_01_19_42_52.jpg ( 253.1k )
Antal nedladdningar: 99Jag tog till mig av vad ni sa och förlängde potatislandet, jag satte även ihop bäddarna jämte till ett land och breddade bönlandet till en meter istället för en halv som innan. Då har jag tre land som är 4x1 meter som jag kan bedriva växelbruk på. jag flyttade ner bönlandet till att ligga ihop med dom andra två bäddarna som är av samma storlek. Dels för att det ska vara likadant dels för att jag inte vill ha potatisen där uppe där bönorna var innan. Men det känns fel att odla bönorna på det hållet kommer dom inte skugga varandra för mycket om man har spaljen i norr-syd linje?
Det saknas även lite låga plantor i den breddade delen av bönlandet nån som har nått tipps?
Eftersom att bäddarna blev lite större nu så skrotade jag iden på vinrankan det var ju även helt fel och ha den framför den tänkta stenbelagda plätten där jag tänkte ha ett litet kaffebord och så flyttade jag upp smultronen istället.
Flyttade även sparrisen upp dit för att ha dom permanenta växterna på samma ställe. Tror ni sparrislandet är för litet? 1x1,5m
Vitkålen fick ett eget land och så skrotade jag grönkålen (det kanske var fel kände jag nu) och så blev det blomkål och brokolli ihop med brysselkålen som fick krympa. På bilder ser det ju ut som att man kan få en hel del på bara en planta, har jag fel?
Sallads landet får ha kvar sin storlek men jag kan ju kanske ha nått annat eller en annan sort. Nån som har några tipps?
Sen är jag helt bortkommen på blommor och växter som drar till sig nyttodjur behöver tipps Det är ju en 13m lång rabbat som ska fyllas..
Ska ta lite bilder på hur det ser ut nu innan och sen följa upp under säsongen.
MVH
Chrille