Mjölk är inte farligt att dricka i nån ålder om man nu inte är allergisk eller intolerant låter som struntprat. Enligt andra undersökningar är ju även mjölkdrickare mindere överviktiga än såna som inte dricker mjölk och övervikt är ju farligt det med. Tänker på alla mina släktingar som blivit nästan hundra år de åt mjölk, fisk, kött, ost, smör i rejä'la mängder etc. men de åt inte kemikaliebaserade lightprodukter och liknande utan mera ren mat och det tror inte jag är det minsta farligt. Så det lär inte vara farligt med vanlig mjölk, icke homogeniserad mjölk ska dock vara bättre ur hälsosynpunkt så när jag kan köper jag åsens gammeldags mjölk den är mer prisvärd än arlas. Tror det är mera farligt med lightprodukter och alla andra konstiga tillsatser som finns för att få dåliga råvaror att smaka bra. Grötfrukost med mjölk är nog bara bra.
När det gäller att leva billigt så är en frys en bra investering i längden. Fanns ingen frys i min lägenhet då jag flyttade in. Köpte en frysbox och ställde i förrådet som är precis utanför min ytterdörr där har jag svamp, grönsaker från mina odlingslotter, älgkött jag fått från mina föräldrar + lax och kött jag köpt då det varit bra priser och frysit in. Tror man kan sprara en hel del i långa loppet på så sätt. (hade väldigt tur själv mina föräldrar gav mig pengarna jag betalat för frysboxen och sa att jag kunde se frysboxen som en 40-års present från dom)
--------------------
Mvh Åsa
Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)
|