Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> passionsfrukt
          catski
          Inlägg 03-01-2012, 17:32
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 100
          Medlem nr: 27 401

Kanske nån kan hjälpa mig, vad jag ska göra med min passionsfrukt?
          Jag skulle gärna vilja använda mitt badkar innocent.gif
          köpte den sent våren 2010.Har haft den i mitt växthus i somras men fick ta in den i September, och där var det inga problem att den fick "härja" runt men sen dess har den stått i mitt badkar upphängd i persiennerna men den trilla ner för nån månad sen då den blev för tung.Verkar växa/klara sig bra fast jag inte har nån belysning eller knappt någon jord.Kan jag beskära den? och hur lång tid tar det innan det kommer någon frukt? har inte haft nån blomma på den sen jag köpte den, men jag vet iallafall att det är en sort som ger frukt.Tacksam för alla tips, då jag inte kan något om denna...

Redigerat av catski: 03-01-2012, 17:47
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  CIMG6131.jpg ( 975.51k ) Antal nedladdningar: 135

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Gröna mormor
          Inlägg 04-01-2012, 10:05
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 652
          Medlem nr: 54 122

Min passionsblomma har vanlig blomsterjord och får vatten två gånger i veckan. Under april-sept får den blomsternäring en gång i veckan, liksom alla mina andra krukväxter. Passionsblomman står i söderfönster och har precis blommat med tre blommor, en var fjärde dag. Precis som Kata låter jag min slingra sig runt en båge. Med jämna mellanrum klipper jag bort vissna rankor.
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  passionsblomma.jpg ( 291.37k ) Antal nedladdningar: 150

Citera
          catski
          Inlägg 05-01-2012, 20:39
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 100
          Medlem nr: 27 401

CITAT (Gröna mormor @ 04-01-2012, 10:05) *
          Min passionsblomma har vanlig blomsterjord och får vatten två gånger i veckan. Under april-sept får den blomsternäring en gång i veckan, liksom alla mina andra krukväxter. Passionsblomman står i söderfönster och har precis blommat med tre blommor, en var fjärde dag. Precis som Kata låter jag min slingra sig runt en båge. Med jämna mellanrum klipper jag bort vissna rankor.

Ser inte ut som vi har samma, du kanske har en som "bara" blommar..våra blad ser olika ut.
          Eller har du fått frukter nån gång?
          Vad fin den är, roligt att ha en sån fin på fönsterbrädan som dessutom blommar så här års.Blommorna är så otroligt fina, såg en på Plantagen när jag var och letade efter min planta.Kanske man ska åka och köpa en, men jag brukar vara dålig på krukväxter...dom bara dör hela tiden.
          Jag ska klippa lite i min också.Tack för svar.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-08-2025, 07:05

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon