Ja, tänk vad lätt det är att ha åsikter om saker man aldrig har upplevt. Ingen här VET hur högt och störande man väsnades. Vad polisen beträffar så sa han jag pratade med att de skulle åka fram och lyssna OM de fick nån bil över, de hade mycket att göra. De kom, lyssnade och reagerade. Kanske var det någon mer som hade ringt, husen ligger tätt.
Igår kväll var det samma visa. Visserligen lägre men hörbart. Jag försökte koppla bort oljudet och det gick tills idioterna öppnade ett fönster igen. Kl 1 fick jag nog och gick upp, startade datorn och plockade fram mobilnumret och ringde och talade om vad jag tyckte om folk som väsnas på natten. Han menade att det är väl ingen fara en helgnatt men det finns väl för 17 folk som vill sova även då? Han gick dock med på att sänka ljudet. Mest sur var han för att jag inte presenterade mig som mer än en granne, jag hade utnyttjat A-nrblockeringen.

Jag kände inte till telenumret innan, annars hade jag kunnat ringa förra natten också. Personligt besök var inte att tänka på. Jag noterade att de var uppe och vankade kl 7 i morse. Hur man kan orka hålla igång en hel natt kan man undra, jag vet ett troligt svar men skriver det inte här. Artisteri och drogmissbruk går ofta hand i hand.
Observera att detta var inget normalt festande. Tydligen var det ett gäng musiker som testade olika musikförslag så det var 5-30 sekunder med ett tema, tyst i 0-60 sekunder och sen ett nytt tema om och om igen. Föreställ er det i ett par timmar på hög volym och bara bastonerna som går fram. Hörselskydd hjälper inte, jag testade men låga toner krånglar sig förbi sådana. Man måste vara helt blåst bakom pannbenet för att hålla på med sånt på natten i ett mycket tättbebyggt småstugeområde.