Hur gick det till?
Min mamma är frisör och jag har ”praktiserat” hos henne några dagar, då jag alltid velat jobba med hår som min hobby. Skulle ta fram rakmaskinen och använda den lite på salongen idag, och jag råkade få det på mitt hår!

Fick en stor fläck av ”ohår”. Tänker inte gå in på detaljer om hur det gick till, men det hela slutade med att vi fick stänga salongen en stund och raka av hela håret. Och min mamma kunde inte rädda situationen, frisörer alltså…
Tack för det lilla stödet. Jag är inte flintskallig, ca en halv cm hår, lite mer kanske då, har inte kollat sen jag lämnade salongen.

Och visst kan det vara fint med snaggat, absolut. Blomstertanten, hon var väldigt fin.
Problemet är bara att acceptera en sådan stor förändring, det är svårt just nu. Kanske vore det lättare om jag inte brydde mig så mycket om mitt hår varje dag. Kanske vore det lättare om inte så många hade kommenterat mitt hår, då skulle jag inte känt ett behov av att representera mitt hår för allmänheten varje gång. Och om jag inte tänkte på att killen som ev. skulle få känna på mitt hår var lyckligt lottad varje gång jag kammade igenom mitt hår. Ja, då skulle det vara lättare. Ni förstår säkert hur jag menar.