Full version: Trauma
Fjortispower
-cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif

Om man verkligen bara kunde, åtminstone bara en minut, dra tillbaka tiden. Om man bara hade en enda livlina i livet, att ta tillbaka tiden, så skulle allt vara så mycket bättre.

Jag orkar inte förklara hur, för jag kommer gråta bara jag berättar. Men det var i alla fall en olyckshändelse, och inget som skulle få hända! ranting.gif -cry-.gif Men i dag rakade jag av mig håret. Jag bokstavligt talat gjorde det. Jag är i chock. Det är en traumatiskt upplevelse. Jag är "snaggad" just nu. Och mitt långa hår som var mitt allt.

Jag kan inte känna igen personen som stirrar på mig i spegeln. Jag känner mig våldtagen av hon som är på andra sidan spegeln. Och jag som skulle öva på att flirta med killar som nyårslöfte, bara för att hitta min drömprins. Ja, jag säger bara att någon måste stämpla en lycka till- text mitt på min panna.

För nu går jag i dvala. Mig kommer ingen att se på ett bra. Möjligtvis med löshår (tur att det finns!!), men jag får tacka slumpen att jag har kraftigt hår som växer fort, så till vår borde mitt hår vara någorlunda återställt i alla fall.

Jag är 100% seriös! -cry-.gif
Huggorm
Men varför gjorde du det?
*Stintan*
Varför gråta över spilld mjölk? Ditt hår växer ju snart ut igen och du är ju du med eller utan hår. Det kan ju bli riktigt snyggt om några veckor och tills dess så finns det ju mössor eller schalett om du nu tycker att du har något att dölja.
Blomstertanten
Klicka på länken så får du se en bild på en så vacker människa!:wub: Knappt nåt hår alls! Vacker

Hoppas det är till någon tröst! smiley_small_hug.gif
merlin68
Du får en stoooor tröstekram av mig fjortispower trostar.gif Inte kul att vara ofrivilligt kortsnaggad! Hur kort är håret? Allt borta (typ flintis) eller några cm kvar? Kort hår kan ju se väldigt snyggt ut på unga tjejer annars kanske behöver du bara vänja dig några dagar? Om du har några cm kvar kan du kanske piffa ...upp ditt korta hår med någon häftig färg?
Och! Killarna ska ju se din insida och inte bara utsidan, så nu har du kanske chansen att träffa drömprinsen tummenupp.gif
Fjortispower
Hur gick det till?
Min mamma är frisör och jag har ”praktiserat” hos henne några dagar, då jag alltid velat jobba med hår som min hobby. Skulle ta fram rakmaskinen och använda den lite på salongen idag, och jag råkade få det på mitt hår! ranting.gif Fick en stor fläck av ”ohår”. Tänker inte gå in på detaljer om hur det gick till, men det hela slutade med att vi fick stänga salongen en stund och raka av hela håret. Och min mamma kunde inte rädda situationen, frisörer alltså…

Tack för det lilla stödet. Jag är inte flintskallig, ca en halv cm hår, lite mer kanske då, har inte kollat sen jag lämnade salongen. blush.gif Och visst kan det vara fint med snaggat, absolut. Blomstertanten, hon var väldigt fin.
Problemet är bara att acceptera en sådan stor förändring, det är svårt just nu. Kanske vore det lättare om jag inte brydde mig så mycket om mitt hår varje dag. Kanske vore det lättare om inte så många hade kommenterat mitt hår, då skulle jag inte känt ett behov av att representera mitt hår för allmänheten varje gång. Och om jag inte tänkte på att killen som ev. skulle få känna på mitt hår var lyckligt lottad varje gång jag kammade igenom mitt hår. Ja, då skulle det vara lättare. Ni förstår säkert hur jag menar.
Huggorm
Färga det rosa, så kommer det se ut som något slags punkfrisyr
herkules
tjejer med kort hår är tuffa, slår vad om att du är jättefin! passa på att prova alla färger som finns till håret nu, enkelt när det är kort att byta hårfärg! smiley_small_hug.gif
Fjortispower
CITAT (Huggorm @ 08-01-2012, 20:31) *
Färga det rosa, så kommer det se ut som något slags punkfrisyr

Jag vill inte ha någon slags punkfrisyr.

CITAT (herkules @ 08-01-2012, 20:33) *
tjejer med kort hår är tuffa, slår vad om att du är jättefin! passa på att prova alla färger som finns till håret nu, enkelt när det är kort att byta hårfärg! smiley_small_hug.gif

Tack!!
Iren
Se det som att det nya håret som kommer är fräsch och nytt o fint! Till sommaren har du ett ganska långt hår även om det känns avlägset förstås just nu....
Efter en cellgiftsbehandling t ex blir man ju helt kal o det är inte heller så lustigt, men tur det växer på bra ändå:-) Håll ut! Kram
omk
Jag förstår dig, Fjortis, att gå från långt till kortkort är ett sjuhelsikes steg !! sweatingbullets.gif

Men, för att pigga upp dig litegrann; kortkort är skönt, bekvämt och dessutom SÅ snyggt !! Man behöver inte göra nåt "med" håret (ingen sprej, mousse eller dyl), man kan ha tuffa mössor och slippa se osnygg ut, när man tar av sig dem (ihoptryckt svettigt hår, som ser ut som f-n), ditt ansikte och dess kvaliteter framträder (satsa på dina ögon !) och jag tror faktiskt att du blir mera spännande än alla de andra tjejerna, som ser likadana ut allihop !

Huggorm
Det är ingen tillfällighet att så många män väljer att snagga sig
omk
CITAT (Huggorm @ 08-01-2012, 22:30) *
Det är ingen tillfällighet att så många män väljer att snagga sig

Haha, ja men där har det nog mest att göra med "krympande hårfäste", tror jag !!! flirting.gif
Huggorm
CITAT (omk @ 08-01-2012, 22:43) *
Haha, ja men där har det nog mest att göra med "krympande hårfäste", tror jag !!! flirting.gif

Inte för min del, och speciellt inte under barndomen wink.gif
omk
CITAT (Huggorm @ 08-01-2012, 22:45) *
Inte för min del, och speciellt inte under barndomen wink.gif

Barndomen; då är ni inte män. Mamma bestämmer då !! Och senare med, kanske ... biggrin.gif
Myosotis
Du är mer än ditt hår Fjortispower, tycker du verkar vara en mycket trevlig person och det är insidan som räknas smiley_small_hug.gif Håret växer ut igen! Du kanske kommer att upptäcka hur praktiskt det är med kort så du inte vill ha långt hår sen!
Fjortispower
CITAT (Myosotis @ 08-01-2012, 23:43) *
Du är mer än ditt hår Fjortispower, tycker du verkar vara en mycket trevlig person och det är insidan som räknas smiley_small_hug.gif Håret växer ut igen! Du kanske kommer att upptäcka hur praktiskt det är med kort så du inte vill ha långt hår sen!

Men Gud, vilka värmande ord! Jättesnällt av dig! smiley_small_hug.gif
Jo, jag börjar inse det praktiska.

Dag ett. De enda som har sett är mina närmsta kompisar. Ute i stan och letar efter löshår just nu. Finns det löshår som liknar mitt före detta hår så använder jag det. Annars, får man väl acceptera det. Det är årets kallaste dag dessutom, mitt huvud fryser ihjäl. Som om bara för att jävlas extra med mig. ninja.gif
Myosotis
CITAT (Fjortispower @ 09-01-2012, 10:58) *
Det är årets kallaste dag dessutom, mitt huvud fryser ihjäl.

Mössa kanske? wink.gif
*Stintan*
Tror du är snyggare i en värmande mössa än i löshår. Säger som Myo..det är insidan som räknas och är det någon som tycker annat så är den inte mycket att ha. Kort hår är både snyggt och praktiskt så det så!
Fjortispower
Det börjar kännas bättre nu.

Igår kändes det bokstavligen som jag hade dött, hoppet var ute för mig. Även när jag skulle fixa mig lite lätt framför spegeln i morse. Men väl ute i stan märkte jag att jag fortfarande är samma fjortis som tidigare när jag var med mina kompisar. Jag kände att jag lever igen och kan fortfarande se bra ut med lite smink! smile.gif Snart hoppas jag på att kunna få skratta åt händelsen också... smile.gif
Gossen Ruda
CITAT (Fjortispower @ 09-01-2012, 17:53) *

Igår kändes det bokstavligen som jag hade dött, hoppet var ute för mig. Även när jag skulle fixa mig lite lätt framför spegeln i morse. Men väl ute i stan märkte jag att jag fortfarande är samma fjortis som tidigare när jag var med mina kompisar. Jag kände att jag lever igen och kan fortfarande se bra ut med lite smink! smile.gif Snart hoppas jag på att kunna få skratta åt händelsen också... smile.gif

När du kan skratta åt det kanske du vill skriva här lite mer vad som hände. Jag hajar inte helt än. Håret är inte så viktigt som man kanske själv inbillar sig. Inte oviktigt men inte hela livet.
Biggan_
CITAT (*Stintan* @ 09-01-2012, 11:07) *
Tror du är snyggare i en värmande mössa än i löshår. Säger som Myo..det är insidan som räknas och är det någon som tycker annat så är den inte mycket att ha. Kort hår är både snyggt och praktiskt så det så!

tummenupp.gif
Detsamma tycker jag!....och vem vet, du kanske har skapat ett nytt mode! smile.gif
sqrulan
CITAT (Fjortispower @ 09-01-2012, 17:53) *

Dina vänner "ser dej" för den person du är och inte hur du ser ut! Va glad för det du!!
merlin68
Känns det bättre med din nya "frisyr" nu? Hoppas ditt hår har börjat växa ut lite efter din ofrivilliga rakning yes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon