CITAT (malcolm @ 10-01-2012, 12:55)

Igår var jag till beroende center för att få min måndagsdos av Antabus, i besöket ingår också att blåsa i en alkometer för att kontrollera att man inte har druckit men denna gång gick det inte. Kunde inte forma läpparna tillräckligt tätt runt röret så det mesta av luften läckte ut på sidan. Hela ansiktet är förlamat och högersidan liksom hänger ner, kan knappt dricka ur ett glas eller en mugg och jag kan inte stänga höger öga ordentligt. Fick träffa läkaren på mottagningen och blev omedelbart remitterad till Huddinge sjukhus via sjuktransport eftersom jag inte tilläts att köra dit själv med egen bil. Man misstänkte att jag fått en stroke vilket inte var så konstigt eftersom jag haft två stycken tidigare. På sjukhuset togs en hmla massa prover och jag fick genomgå en magnetröntgen av hjärnan (jo jag hade en). Fick även göra ett prov huruvida jag hade borelia där de sög ut en del ryggmärgsvätska vilket gjorde förbaskat ont. Nu hade jag inte borelia och hade inte fått en stroke heller utan drabbats av en ansiktsförlamning, varför visste man inte men det kan ha med min diabetes att göra. Fick medicin utskrivet men har inte råd att hämta ut den, dessutom hade jag fått P-böter (450 kr) på bilen när jag skulle hämta den men jag skall överklaga boten.
Nämen fy katten så mycket skit du råkar ut för! Skönt att det inte var en ny stroke i alla fall. Det första som slog mej när jag läste var TIA-attack men det hade de väl sagt om de trodde att det kunde röra sej om en sådan. Det är ju en liten propp som vandrar igenom hjärnan utan att fastna. Det syns ju inte heller på röntgen menar jag.
(Hör efter om inte vårdcentralen kan hjälpa dej med p-boten. Jag vet att vi hjälpt till när en av våra patienter blev inlagd akut och det du råkade ut för är ju jämförbart tycker man.)