Min uppfattning om yrkesmän är att de säkert är duktiga men att det ibland också medför ett Bror Duktig-syndrom, man negligerar alla andra som inte har samma utbildning och anser det vara fritt fram att kritisera även småsaker. Ingen här vet vad jag vet men ändå kommer onyanserad kritik vilket givetvis betyder att jag reser ragg direkt, sen är hackandet igång från alla håll. Beträffande filmen om spjälkning så är en del av scenerna tydligt framprovocerade. Kanske nyttigt att visa krafterna men om man genomskådar knepen försvinner budskapet. Att plocka fram enstaka filmer på folk som klantar sig när det på varje sån film går hundratals som inte klantar sig känns inte rätt. Visst är det bra att peka på risker men därmed skall man inte klantförklara ALLA som inte är fullt utbildade. Fö känner jag till fall där utbildade elektriker klantat sig så utbildning hjälper inte.
Mycket redigerande här men det kommer upp saker hela tiden. Mike. Hur tror de det går med din trovärdighet om du klagar på att jag sågar med en hand när du själv gör det och dina kolleger likaså? "Gör som jag säger, inte som jag gör."
Redigerat av Gossen Ruda: 11-01-2012, 08:44
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|